۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۳۸
کد خبرنگار: 785
کد خبر: 84781837
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرآیندهای نظارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی هوشمند می‌شود

تهران - ایرنا - معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی از برنامه‌های این دانشگاه را هوشمندسازی فرآیندهای نظارتی عنوان کرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، محمد فتحیان افزود: با توجه به ماموریت دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای توسعه اشتغال پایدار، روندهای نظارتی این دانشگاه نیز متناسب با این ماموریت، طراحی، برنامه ریزی و اجرا می شود.

وی ضمن تاکید بر جایگاه ویژه زیرنظام دانشگاه جامع علمی کاربردی و ویژگی‌های منحصر به فرد آن بر به کارگیری اهرم‌های نظارتی برای تقویت اثربخشی این جایگاه در سطوح ملی تاکید کرد.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی یادآور شد: برای ترمیم و اصلاح روندهای نظارتی، دانشگاه از ارکان نظارتی خود در سطح استان‌ها و ستاد بهره برده و سعی دارد ضمن توجه به شاخص های نظارتی در طی فرآیند آموزش به ارزیابی اثربخشی خروجی‌های فرایند نیز بپردازد.

فتحیان ادامه داد: به عبارت بهتر ملاحظه شرایط برگزاری آموزش‌های علمی کاربردی در مراکز دارای اهمیت است، اما در کنار آن باید به ارزیابی اثربخشی خروجی‌های این فرآیند نیز توجه ویژه شود، به همین دلیل لازم است در کنار بازدید از مراکز آموزشی، بازدید از صنایع و سازمان‌هایی که از دانش آموختگان این دانشگاه در اجرای ماموریت‌های خود بهره مند می شوند نیز مدنظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک هنگامی موفق به اجرای ماموریت علمی کاربردی می شویم که بتوانیم دانش‌آموختگانی ماهر و توانمند را روانه بازار کار کنیم.

معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: باتوجه به اینکه آموزش‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی مبتنی بر تقاضا و نیاز بازار کار تعریف و توسعه می یابد، معاونت نظارت و سنجش این دانشگاه نیز در حال طراحی و اجرای فرآیندهای نظارتی محصول محور و هوشمند است تا بتواند ساختار حلقه بسته را در فرآیندهای کنترلی این دانشگاه اجرایی کند.

برگزاری دوره مهندسی فناوری مکاترونیک صنعتی در دانشگاه جامع علمی کاربردی

دوره کارشناسی ناپیوسته مهندسی فناوری مکاترونیک صنعتی در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، علیرضا جمالزاده سرپرست دفتر برنامه ریزی درسی این دانشگاه افزود: دوره مهندسی فناوری مکاترونیک صنعتی با درخواست و مشارکت شرکت صنعتی ماموت با هدف کاهش نیاز به دخالت انسان در پروسه تولید و کاهش زمان فعالیت نیروی انسانی در محیط‌های ناایمن و افزایش سطح دانش و مهارت نیروی انسانی در ذیل گروه صنعت در سال ۱۳۹۸ تدوین، تصویب و مقرر شد تا در مراکزی که شرایط مورد نظر را دارند، تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرا شود.

این دوره به منظور تربیت افرادی مسلط بر حوزه‌های راه اندازی، نگهداری و تعمیرات سیستم های اتوماسیون صنعتی، با استفاده از ابزارهای کنترلی تحت شبکه، ربات‌های پیشرفته و دقیق و بهره گیری از سامانه‌های کنترلی در جهت پایش، به بهبود خط تولید و نیز نگهداری و تعمیرات آن ایجاد شده است.

طراحی مکانیزم‌ها و انجام محاسبات لازم برای پیاده سازی آنها ،انتخاب برنامه بهینه برای نگهداری سیستم‌ها و برنامه‌ریزی پیش بینانه و کنترل مانیتورینگ، عیب یابی سریع و دقیق سیستم های صنعتی مورد استفاده در ماشین آلات و خطوط تولید و مدیریت نگهداری تجهیزات سیستم های صنعتی، برنامه نویسی مجدد سیستم ها، استفاده از سیستم‌های کامپیوتری و شبکه ای در تولید یکپارچه و پیوسته و برنامه نویسی سیستم‌های هوشمند صنعتی از جمله قابلیت‌ها و توانمندی‌های حرفه‌ای دانش آموختگان این رشته است.

دانش آموختگان این رشته می توانند مشاغلی همچون کارشناس بخش مکاترونیک صنایع خودروسازی، طراح خطوط تولید هوشمند صنعتی، کارشناس تعمیر و نگهداری سیستم های هوشمند صنعتی در صنایع خودروسازی،کارشناس تولید و مونتاژ خطوط تولید پیوسته و اتوماتیک،کارشناس برنامه ریزی سیستم های هوشمند صنعتی را احراز کنند.

دانشجویان این رشته دروسی مانند مکانیزم‌ها در ربات، برنامه‌نویسی کاربردی در مکاترونیک، سنسوریک سیستم‌های هوشمند صنعتی، درایو و سروو درایوهای صنعتی، میکرو کنترلرها، رباتیک و کاربرد آن در سیستم‌های صنعتی، هدایت و کنترل ربات، شبکه‌های کامپیوتری در سیستم‌های یکپارچه، هیدرولیک و نیوماتیک در ربات، نت ماشین آلات خطوط تولید هوشمند صنعتی، مکاترونیک در صنایع خودروسازی و PLC در سیستم‌های مکاترونیک را آموزش می‌بینند.

آموزش در محیط کار این دوره نیز شامل ۵۱۲ ساعت آموزش عملی در محیط‌هایی چون شرکت‌های مدرن صنعتی به همراه مدرسان و خبرگان با تجربه در این حوزه شغلی در قالب دروس کارورزی ۱ و ۲ خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha