انتقاد نماینده مردم مازندران از انحصاری شدن کاخ اجابیت کلاردشت

نوشهر - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از آثار تاریخی کلاردشت کاخ اجابیت است که متاسفانه به انحصار عده ای درآمده و تنها عده خاصی می توانند از محوطه و محیط داخلی آن بازدید کنند و به گردشگران و افراد بومی اجازه ورود به این محل داده نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا. محمدعلی محسنی بندپی روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح چهار خطه کردن محور کلاردشت - مرزن آباد در تالار آموزش و پرورش کلاردشت با اشاره به سفر روز گذشته وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مازندران و اطلاع از وضعیت بوجود آمده در کلاردشت، گفت: وزیر وعده داد امروز این موضوع را در جلسه دولت مطرح و این کاخ را از حالت انحصاری خارج کند.

به گفته او، در حالی که در خیلی از کشورهای دیگر از جمله دبی با ایجاد موزه های مصنوعی اقدام به جذب گردشگر برای رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار می کنند اما متاسفانه دروازه ورودی به این کاخ به روی مردم بومی و حتی گردشگران بسته است.

کاخ اجابیت کلاردشت در سال ۱۳۱۸ در دامنه ارتفاعات روستای اجابیت در دوکیلومتری شهر حسن کیف کلاردشت مرکز شهر واقع شده است و با معماری اروپایی و تزیینات و گچ کاری، سنگ و نقوش بسیار زیبایی دارد. 

وی در ادامه ضمن تشکر از مسئولان عالی دولت برای سرکشی از مازندران گفت: طی سال جاری شاهد حضور تعدادی از مسئولان کشوری از جمله وزیر کشور، معاون اقتصادی معاون اول رئیس جمهوری، رئیس سازمان امور اجتماعی و معاون وزیر کشور و وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به این منطقه بودیم؛ حضور مسئولان سطوح ملی به منظور سرکشی از طرح های نیمه تمام و آشنایی با موانع توسعه در جای جای مازندران، روزنه امید در دل مردم این استان ایجاد کرده است.

نماینده مردم شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت ضمن قدردانی از استاندار مازندران و معاون وزیر راه بابت عملیاتی کردن پروژه چهار خطه کلاردشت - مرزن آباد گفت که این اتفاق باعث شد که کلاردشت حال و هوای شهرستان بودن به خود بگیرد.

محسنی همچنین بر لزوم جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در کلاردشت تاکید کرد و افزود: اگر در گذشته تمهیدات لازم اندیشیده می شد یقینا به جای روند روز افزون ویلاسازی شاهد ساخت حدود ۱۰ هتل پنج ستاره در این شهرستان بودیم.

فرماندار کلاردشت نیز در این آیین گفت که حدود یک‌سوم مسافران ورودی از جاده کندوان که مقصدشان شهرهای پرترافیک غرب مازندران است از محور مرزن آباد- کلاردشت - عباس آباد گذر می کنند.

زین العابدین فقیه نصیری با اعلام اینکه در فصول سرما و برقگیر امکان فعالیت در روند اجرای طرح چهار خطه کردن کلاردشت - مرزن آباد ممکن نیست خواستار تخصیص اعتبار بموقع به پیمانکار این پروژه برای شتاب بخشی در روند اجرای آن در نیمه نخست سال شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha