۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۲۸
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84781987
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادلب سوریه از محورهای مذاکرات روسیه و ترکیه

۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۲۸
کد خبر: 84781987
ادلب سوریه از محورهای مذاکرات روسیه و ترکیه

تهران - ایرنا - به نوشته رسانه ها، ادلب سوریه یکی از محورهای مهم مذاکرات « سرگئی لاوروف » وزیر خارجه روسیه با « مولود چاووش اوغلو » همتای ترکیه ای خود در سفر به آنکارا بوده است.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری تحلیلی «مرصد مینا» که اخبار و اتفاقات خاورمیانه و شمال آفریقا را پیگیری می‌کند با بیان این مطلب نوشت که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) پس از گفت و گو با «مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود در آنکارا گفت که توافقات با ترکیه در مورد ادلب سوریه به آرامی اجرا می‌شود. 

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اینکه مسکو در موضوع سوریه با آنکارا همکاری نزدیکی دارد، اظهار داشت کرد که دو طرف به اهداف مندرج در توافقات متعهد هستند. 

لاوروف با اشاره به حضور نیروهای دموکراتیک سوریه که آنکارا آن را در امتداد حزب کارگران کردستان و در ردیف سازمان‌های تروریستی طبقه‌بندی شده کرده است ،  گفت: ما نگرانی‌های دوستانمان در خصوص تهدیدات نیروهای خارجی در مرزهایشان از جمله دامن زدن به تغذیه درگیری‌های جدایی طلبانه در مناطق تحت کنترل غیرقانونی نیروهای آمریکایی در سوریه را کاملا درک می‌کنیم. 

لاوروف درباره مذاکرات کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو گفت که مسکو در مورد پیشرفت کند این مذاکرات اغراق نمی‌کند. 

در مقابل، «چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد که کشورش اهمیت زیادی برای تمامیت ارضی سوریه قائل است.  

وی بر لزوم پاکسازی سوریه از وجود سازمان‌های تروریستی که تمامیت ارضی و امنیت ترکیه را تهدید می‌کنند تاکید و ادعا کرد: ما برای تمامیت ارضی سوریه تلاش می‌کنیم و همه تروریست‌ها را از منطقه بیرون خواهیم کرد. 

خاطرنشان می‌شود که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای کشورش به زودی عملیات ضد تروریستی را در مرزهای این کشور آغاز خواهند کرد  و رسانه‌ها از گسترش این عملیات به چهار منطقه سوریه خبر دادند. در همین حال روزنامه حریت پیش بینی کرده بود که این عملیات در طول این هفته انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha