استان تهران بیشترین شهدا را در سطح کشور دارد

تهران - ایرنا - فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: استان تهران با حدود ۳۳ هزار شهید و نیز بیشترین شهدا را در سطح کشور دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حسن حسن زاده عصر چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره شهدای استان تهران که در محل استانداری برگزار شد، تصریح کرد: اولین کنگره شهدای استان تهران در سطح ملی پس از جنگ تحمیلی در شهر قم با محوریت شهید زین الدین برگزار شد و در موج جدید نیز این کنگره در سراسر استان های کشور برگزار شد.

وی افزود: استان تهران با حدود ۳۳ هزار شهید بیشترین تنوع شهدا در اقشار و طبقات مختلف اجتماعی را دارد.

دبیر اجرایی کنگره شهدای استان تهران ادامه داد: بیشترین شهدای ملی و فراملی از جمله شهدای جنگ تحمیلی، شهدای مقاومت و مدافعین حرم در استان تهران هستند و سطح کنگره شهدای استان تهران ملی و بین المللی خواهد بود.

وی با بیان اینکه بنا داریم این کنگره را در سال ۱۴۰۲ برگزار کنیم، گفت: شناسایی و جمع آوری اطلاعات شامل تصاویر و زندگی نامه شهدا آغاز شده و در سامانه ای نیز ثبت خواهد شد و در گام بعدی با تهیه آلبوم تصاویر به خانواده شهدا تقدیم خواهد شد.

استان تهران بیشترین شهدا را در سطح کشور دارد

سردار حسن زاده ادامه داد: در گام بعدی تولید محتوا و همچنین تهیه کتاب، فیلم و سریال و سایر اقدامات تبلیغاتی است که جلساتی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر ارکان ها و موسسات مربوطه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: باید کتاب، فیلم، کلیپ و سریال های فاخری از شهدا تهیه شود تا بتوانیم عطر دل انگیز شهدا را به آحاد مردم منتقل کنیم.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات فاخر در کمیته دانش آموزی نیز گفت: کمیته دانش آموزی باید در اول مهر ماه همزمان با بازگشایی مدارس یا معرفی شهدای شاخص دانش آموزی یادواره شهدا همراه با پخش فیلم و کلیپ را در مدارس شروع کند تا دانش آموزان را با نوع زندگی و رفتار شهدا آشنا کند.

به گفته وی، کمیته ها اقدامات خوبی در زمینه تدارک یک کنگره فاخر شهدا در استان تهران انجام داده و این برنامه ها باید شکل عملیاتی به خود بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha