۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84782495
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید مسوولان گنبدی بر پرداخت بموقع بهای گندم و خدمت بیشتر به مردم
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - جمعی از مدیران گنبدکاووس و ائمه جمعه شیعه و اهل سنت این شهرستان مرزی بر ضرورت تسریع در پرداخت بهای گندم تحویلی کشاورزان و همچنین خدمت بیشتر به مردم و رفع مسائل و مشکلات آنها تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این عده از مدیران گنبدی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان گفتند: امروز دشمنان اسلام و انقلاب با تبلیغات سوء و بزرگنمایی برخی مسائل و مشکلات به دنبال ایجاد نارضایتی در مردم و ایجاد فاصله به آنها با حاکمیت هستند که باید با کار و تلاش جهادی و مضاعف به صاحبان اصلی نظان (مردم) این توطئه دشمنان را خنثی کنیم.

امام جمعه گنبدکاووس در این جلسه با تبریک دهه کرامت و ضرورت بهره مندی از فضائل این ایام، گفت: خلاصه معارف اسلامی در ایمان به خدا و نفع رساندن به مردم است که در این بین نقش مدیران و مسوولان جهت خدمت صادقانه و بدون منت به مردم مهم و سنگین‌تر است.

حجت الاسلام محمود ترابی با قدردانی از انتصاب سه معاون فرماندار ویژه گنبد، افزود: با ورود این مدیران که باسابقه و تجربه هستند، انتظار افزایش خدمات به مردم نسبت به سال‌های قبل بیشتر است.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس هم در این جلسه بابیان حدیثی از رسول مکرم اسلام (ص)، وجود چهار ویژگی "امانتداری، راستگویی، حُسن اخلاق و پاکدامنی" در یک مومن و مسوول را رمز موفقیت در کارها و سعادت دنیا و آخرت فرد دانست.

آخوند عبدالباسط نوریزاد گفت: برخورداری از این ویژگی‌ها و اهتمام به رعایت آن توسط مدیران در نظام جمهوری اسلامی یک الزام است و باید از فرصت کوتاه و زودگذر مسوولیت‌ها بهترین استفاده را در خدمت به مردم بُرد.

وی بابیان اینکه امروز دشمنان انقلاب بدنبال ایجاد نارضایتی در مردم و برهم زدن وحدت بین اقوام و مذاهب ساکن در ایران هستند، افزود: مدیران باید با صداقت در گفتار و عمل به وعده‌ها برای رضایتمندی مردم و خنثی کردن توطئه دشمنان بیشتر تلاش کنند.

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس در این نشست با ارائه گزارشی از برداشت محصولات پاییزه بویژه ۷۰ درصد مزارع گندم این شهرستان، پرداخت وجه محصول خریداری شده توسط دولت را خواستار شد.

حبیب الله زارع با ارائه گزارشی از بازار گفت: با همراهی و تلاش اعضای کارگروه تنظیم بازار گنبدکاووس و رصد و نظارت مستمر بر بازار هیچ مشکلی در کمبود اقلام اساسی نیست و این کالاها با قیمت‌های مصوب عرضه می‌شود.

وی، جوان سازی گله‌های تولید تخم مرغ در گنبدکاووس، درحال احداث بودن ۱۰ واحد گلخانه به مساحت ۱۸ هکتار، ۲ واحد سردخانه و یک واحد فرآوری طیور، شروع عملیات زهکشی ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی پایین دست سد گلستان برای افزایش ۳.۵ برابر تولید آن و جوجه ریزی مناسب را از دیگر اقدامات جهادکشاورزی این شهرستان برشمرد.

زارع  افزود: به سبب اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها، اکنون برخی واحدهای دامی گنبدکاووس به دلیل افزایش قیمت نهادها و پایین بودن قیمت دام زنده با مشکلاتی مواجه شدند که باید مورد حمایت قرار گیرند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس در این جلسه از انجام ۳۹۱ مورد بازدید بازرسان و ۳۱ مورد گشت مشترک از واحدهای صنفی و تولیدی این شهرستان از آغاز طرح مردمی سازی یارانه‌ها خبر داد و گفت: برای ۸۱ واحد صنفی متخلف پرونده به ارزش حدود ۸۴۹ میلیون ریال تشکیل شد.

خلیل رجبلی افزود: به سبب خریدهای هیجانی مردم در آغاز طرح مردمی سازی یارانه‌ها پیش بینی می‌شود طی ۲ ماه آینده برخی واحدهای تولیدی گنبدکاووس با رکود مواجه شوند ضمن اینکه هم اکنون قیمت تولید و مصرف کننده بر روی محصولات ۱۱ واحد تولیدی شهرستان درج می‌شود.

تاکید مسوولان گنبدی بر پرداخت بموقع بهای گندم و خدمت بیشتر به مردم

رییس اداره غله و خدمات بازرگانی گنبدکاووس در این نشست از ذخیره خوب برخی اقلام اساسی مانند شکر و برنج هندی در این شهرستان خبر داد و گفت: هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی نیست و تنها باید با نظارت و رصد مستمر بازار از برخی تخلفات احتمالی جلوگیری کرد.

صالح ملبوسی افزود: امسال برای خرید گندم کشاورزان گنبدی ۱۳ مرکز با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن راه‌اندازی شد که تاکنون افزون بر ۷۵ هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری و فهرست آن جهت پرداخت وجه به بانک کشاورزی ارسال شده است.

وی با تاکید برضرورت تسریع در پرداخت بهای گندم خریداری شده از سوی دولت اضافه کرد: حدود ۸۰ درصد کشاورزان نیازمند دریافت سریع وجه محصول هستند و درخواست داریم حداقل بخشی از بهای محصول آنها پرداخت شود.

قره محمودلو، رییس شعبه ممتاز بانک کشاورزی گنبدکاووس در این جلسه گفت: چک لیست‌های ارسالی خرید گندم توسط اداره غله در سیستم بانکی بارگذاری شده و منتظر واریز وجه از سوی دولت و بانک مرکزی هستیم.

محمدعلی عربگلو رییس اداره برق گنبدکاووس بر لزوم مدیریت مصرف برق توسط مشترکان خانگی، ادارات دولتی، صنایع و واحدهای تولیدی و کشاورزان تاکید و اضافه کرد: از هفته آینده برق ادارات پرمصرف قطع خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس هم در این جلسه که نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی حضور داشت، از تعامل و همکاری مدیران ادارات و نهادها در پیشبرد امور و خدمت به مردم قدردانی کرد و گفت: ادارات و نهادها باید به نحو احسن به همه وظایف و ماموریت‌های  ابلاغی و تعریف شده خود عمل کنند.

مهدی دهرویه با تاکید بر ضرورت پرداخت بهای گندم خریداری شده توسط دولت، افزود: پیگیری های لازم در این خصوص انجام شده و انشاالله در اسرع وقت وجه محصول خریداری شده کشاورزان به حساب آنها واریز خواهد شد. 

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اضافه کرد: برای عملیاتی کردن این بیانیه مساله جهاد تبیین بالاخص از سوی مدیران و اطلاع رسانی گزارش کارها و اقدامات انجام شده و نیز بیان کمبودها و مشکلات به مردم بسیار مهم است.

دهرویه، برپایی میز خدمت مدیران در برخی روستاها و محلات شهری را در راستای جهاد تبیین دانست و گفت: رویکرد دولت براساس منویات رهبری حضور در بین مردم و شنیدن مسائل و مشکلات آنها و تلاش برای رفع آن است که باید مورد توجه همه مدیران قرار داشته باشد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس به طرح مردمی سازی یارانه‌ها اشاره کرد و با قدردانی از همراهی مردم با این طرح افزود: تامین معیشت مردم خط قرمز دولت است و باید با رصد و نظارت مستمر بازار با سوء استفاده‌های احتمالی افراد سودجو برخورد کرد.

صرفه جویی در مصرف آب و برق توسط مردم و ادارات و نهادها، شرکت مدیران در مراسم‌های ملی و مذهبی، برنامه ریزی برای برگزاری میز خدمت در مصلی‌های نمازجمعه، راه اندازی دفتر سرمایه گذاری شرق گلستان در فرمانداری گنبد، تکریم ارباب رجوع و ضرورت افزایش نظارت ها برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی از دیگر تذکرات فرماندار ویژه گنبدکاووس به مدیران بود.

شهرستان گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha