۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 3134
کد خبر: 84782532
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی فقیه در استان سمنان: آیت الله شاهچراغی مصداق خدمت و اعتماد مردمی است

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: آیت الله سیدمحمد شاهچراغی با وجود خدمات شایسته از پیش از انقلاب و وحدتی که در استان سمنان ایجاد کردند، مصداق خدمت و اعتماد مردمی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه کنگره نکوداشت آیت‌الله سید محمدشاهچراغی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجتماعات هلال احمر سمنان بیان کرد: با وجود عالمان بزرگی چون آیت الله سیدمحمد شاهچراغی و مردمی که با عمق جان پیگیر تجلیل از وی هستند، تیرهای دشمن به خودش کمانه می‌کند.

وی ابراز داشت: سخنرانی‌های انقلابی و رهنمودهای آیت الله شاهچراغی در اوایل انقلاب اسلامی را هیچگاه فراموش نمی‌کنیم.
وی افزود: خدا شاهد است که هیچ‌کس را به اجبار به این آیین نیاوردیم و همه با میل و علاقه حضور یافتند، نکوداشت این عالم بزرگ وظیفه بود و کاری نکردیم که منتی داشته باشیم و حتی ذره‌ای از زحمات ۵۰ ساله او را در تبلیغ اسلام جبران نکردیم‌.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: ایجاد موسسه عصمتیه قبل از انقلاب که الآن حوزه خواهران استان است و ایجاد موسسه ایتام قبل از اتقلاب که تا کنون هنوز برقرار است، از جمله اقدامات مهم آیت الله شاهچراغی در دوران فعالیت است.
مطیعی بیان کرد: به جهات اعتماد مردم به آیت الله شاهچراغی از همه شهرها، استان سمنان ۱۵۰ برابر رشد دریافت زکات داشت.
دبیر این کنگره نیز بیان کرد: اینکه امام جمعه فعلی برای امام جمعه سابق نکوداشت می‌گیرد، کار اخلاقی است که جامعه سیاسی و اجتماعی نیازمند این حرکات است.
حجت‌الاسلام عباس نصیری‌فرد بیان کرد: بسیار بهتر شد که این نکوداشت در زمان حیات این عالم برگزار شد و ابعاد شخصیتی این عالم  در زمان حیات معرفی شد که علاقه‌مندان بهره‌مند شوند.
وی افزود: عباراتی مانند مرد متواضع، مردم‌دار، مخلص، باصفا، خوش‌اخلاق و وحدت آفرین کلیدواژه گفته‌های کسانی است که آیت الله شاهچراغی را می‌شناسند و مسئولان این سال‌ها او را عامل وحدت و اتحاد می‌دانند.
دبیر کنگره نکوداشت آیت‌الله شاهچراغی گفت: این آموزگار اخلاق باید به مردم معرفی می‌شد زیرا امروز جامعه نیازمند اخلاق و آموزه‌های اخلاقی است.
نصیری‌فرد بیان کرد: ساخت چند کلیپ، برگزاری ۲ مراسم بزرگ در دامغان و سمنان، تالیف ۶ کتاب در ابعاد اخلاقی و سبک زندگی فردی و اجتماعی و  نقش آیت الله شاهچراغی در نهضت امام خمینی (ره) از جمله اقدامات این کنگره است و بهترین رمان‌نویس کشور نیز به همین مناسبت رمان «آسد محمد» نگارش کرد.

در این آیین، علاوه بر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار، نمایندگان مردم استان سمنان در مجلس شورای اسلامی و مسوولان فعلی و گذشته به همراه جمع زیادی از مردم و خانواده های شهدا و چهره های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی کشور و استان سمنان حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha