۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۷
کد خبر: 84782586
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارشهای رگباری در خراسان رضوی روی خواهد داد

۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۷
کد خبر: 84782586
بارشهای رگباری در خراسان رضوی روی خواهد داد

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس تحلیل نقشه های آینده‎‌نگری و تصاویر ماهواره ای با گسترش سامانه ناپایدار جوی شاهد بارش های رگباری همراه با کاهش دما در استان خواهیم بود. 

آذر رضایی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر همین اساس پیش بینی می‌شود از عصر امروز در بیشتر نقاط استان بارش رگباری همراه با رعد و برق و در نواحی مستعد به صورت تگرگ رخ دهد.

وی با اشاره به این که فعالیت این سامانه تا روز یکشنبه در استان ادامه دارد ادامه داد: بیشترین تأثیر این سامانه در نیمه شمالی استان و در روزهای جمعه و شنبه رخ خواهد داد که ایجاد رواناب و سیلاب دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین وزش باد در نواحی باد خیز نیمه جنوبی و جنوب شرقی استان باعث ایجاد گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا همراه با ایجاد خسارت خواهد شد.

رضایی پور افزود: فعالیت این سامانه طی روز گذشته باعث ایجاد ناپایداری هوا ، بارش باران و وزش باد شدید شد که بیشترین بارش از سبزوار با یک و هشت دهم میلیمتر و همچنین وزش باد با سرعت ۸۳ کیلومتر در ساعت ثبت و گزارش شد.

وی با بیان این که طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۲۴ تا ۳۷ درجه سلسیوس در نوسان بوده است ادامه داد: پیش بینی می‌شود دمای هوای مشهد در گرمترین ساعات همچون روز گذشته به ۳۷ درجه سانتیگراد برسد.

وی ادامه داد: در این مدت فریمان با کمینه دمای ۱۷ درجه و سرخس با بیشینه دمای هوای ۴۲ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی بوده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha