روزانه ۳ تن گل برای تولید گلاب در فیروزکوه برداشت می‌شود

فیروزکوه - ایرنا - رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه گفت: با توجه به سطح زیر کشت گل محمدی در این شهرستان روزانه ۲.۵ تا سه تن گل برای تولید گلاب از مزارع برداشت می‌شود.

رضا فرازی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این شهرستان سه واحد مکانیزه و سنتی صنایع تبدیلی و گلاب گیری فعالیت دارند و پیش بینی می‌شود با پایان فصل گل چینی بیش از ۲۶۰ تن گل محمدی از مزارع شهرستان برداشت و به بازارعرضه شود.

وی با اشاره به مناطق کاشت گل محمدی در سطح شهرستان فیروزکوه، خاطرنشان کرد: روستاهای لزور؛ اهنز؛ مزداران و محمود آباد و مرکز شهر برای اجرای طرح توسعه کشت گل محمدی در شهرستان اختصاص یافته است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: برداشت گل محمدی در فیروزکوه از اواسط خرداد ماه آغاز و تا اواخر تیر ماه ادامه دارد.

۸۵ میلیارد ریال تسهیلات دامدار کارت به دامداران داده شد

فرازی با اشاره به اجرای طرح اعطای تسهیلات به دامداران شهرستان در قالب دامدار کارت، گفت: ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح دامدار کارت به دامداران فیروزکوه اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح تاکنون۷۰ پرونده بررسی شده است، اظهار داشت: شرایط ۷۰ نفراز دامداران بررسی و به بانک عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه درباره نحوه استفاده از دامدار کارت خاطرنشان کرد: این کارت راهی برای برای تامین سرمایه در گردش دامداران است تا بتوانند از طریق آن نهاده‌های دامی مورد نظر خود را خریداری کنند و با هدف تسهیل بخشی از مشکل نقدینگی در واحدهای تولیدی دامی، در سه نوع ۱۰۰، ۲۰۰ و ۵۰۰ میلیون ریال و بازپرداخت یک ساله برنامه ریزی شده است.

فرازی افزود: دمداری هایی که پروانه صنعتی دارند مشمول این طرح نیستند و در فاز اول اجرایی به دامداری‌های دارای پروانه کوچک روستایی، پروانه صنفی و فاقد پروانه دامدار کارت تخصیص داده می شود.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha