۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۴۲
کد خبر: 84782772
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

طراحی دکور فصل دوم وضعیت زرد حاصل تجربیات سریال‌های موفق است

تهران- ایرنا- طراح دکور سریال «ستایش ۳» گفت: در فصل دوم سریال «وضعیت زرد» تلاش شد تا با مشاهده سریال‌های موفق و مشورت با کسانی که قبلاً در این زمینه کار کرده بودند، به فضای مورد نظر کارگردان نزدیک شویم.

مهدی سعیدی، طراح دکور، صحنه و لباس فصل دوم سریال وضعیت زرد، در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا، به پارامترهای و ویژگی های طراحی صحنه فصل دوم سریال وضعیت زرد اشاره کرد و گفت: به دلیل حضور چهار شخصیت با شغل‌های متفاوت در فضایی شبیه به یک خبرگزاری تلاش کردیم تا از فضاهای داخلی استفاده بهینه کنیم.

وی ادامه داد: کار دیگری که در دکور انجام دادیم این بوده که نود درصد دکورمان پرتابل و قابل حرکت هست؛ برای میزانسن‌های کارگردان و گرفتن پلان های بهتر با دوربین های مفیدتر از پلان های حرکتی که عمدتا در خبرگزاری داریم، استفاده کرده‌ایم. 

سعیدی به جلسات طراحی دکور پیش از ساخت اشاره کرد و افزود: ایده طراحی دکور فصل دوم را پس از خوانش فیلمنامه و تماشای فصل اول ارائه دادیم و با همفکری تهیه کننده و کارگردان و نویسنده کار به جمع بندی رسیدیم و پس از سه بعدی سازی کار به سراغ طراحی و ساخت کار رفتیم.

وی با اشاره به مدت زمان ساخت و طراحی دکور فصل دوم سریال وضعیت زرد، گفت: به صورت مفید در ۳۰ جلسه، حدود یک ماه از طراحی سه بعدی تا چیدمان و آماده سازی دکور برای فیلمبرداری زمان گذاشتیم.

سعیدی با بیان این که در دکورهای داخلی وضعیت زرد ما به یک فرم سیتکامی اشاره کرده ایم، اظهار داشت: در این مسیر دکور را به نحوی طراحی کردیم که رنگ ها خیلی متضاد نباشند و به سمت استودیویی شدن نرود و در این مسیر تلاش کردیم که با توجه به شخصیت ۴ بازیگر اصلی‌مان در هر قسمت از دکور تعریف جداگانه‌ای از طریق فضا سازی، چیدمان، رنگ و نور برایشان طراحی کنیم. 

وی با اشاره به تجربه خود در طراحی دکور سریال‌هایی نظیر دودکش  ستایش ۳، باخانمان و فضای درام حاکم بر این کار ها گفت: در فصل دوم سریال وضعیت زرد تلاش شد تا با مشاهده سریال‌های موفق و مشورت با کسانی که قبلاً در این زمینه کار کرده بودند، به فضای مورد نظر کارگردان نزدیک شوم.

سعیدی به تفاوت دکور فصل نخست و فصل دوم سریال وضعیت اشاره کرد و افزود: در فصل یک بخش‌هایی از دکور ما ثابت بود، به همین دلیل مقداری در میزانسن و دکوپاژ کار محدود می‌شد اما دکور در فصل دو قابل جابجایی بود و پلان هایی داشتیم که به واسطه محدودیت هایی که دکور ندارد قابلیت این را داشت که خلاقیت بیشتری در آن به کار رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha