عملیات احداث واحد ۲۰ هزار تنی کنسانتره میوه در مهاباد آغاز شد

مهاباد - ایرنا - عملیات احداث واحد ۲۰ هزار تنی کنسانتره و پوره میوه مهاباد در مراسمی با حضور رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی و مسوولان محلی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، محمد جواد عسگری روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی این واحد تولیدی که نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان نیز حضور داشتند با بیان اینکه بخش کشاورزی از سر زمین تا سفره مردم اشتغال ایجاد می کند، گفت: سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی به دلیل ارزآوری، حفظ امنیت غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است و علاوه بر اینکه هزینه نیست به نوعی سرمایه گذاری برای آینده است.

وی اظهار کرد: ظرفیت و قابلیت های بخش کشاورزی شهرستان مهاباد منحصر به فرد است و مخصوصا در حوزه صنایع تبدیلی که نقش مهمی در اشتغال دارد و در گذشته از آن غفلت شده است .

امنیت سرمایه گذاران را کمیسیون کشاورزی مجلس نیز با تمام توان تضمین می کند

عسگری با تقدیر از پیگیری های نماینده مجلس شورای شهرستان مهاباد و مسوولان این شهرستان برای جذب سرمایه گذاران افزود: از سرمایه گذاران در بخش کشاورزی استقبال و حمایت می کنیم و امنیت سرمایه گذاران را کمیسیون کشاورزی مجلس نیز با تمام توان تضمین می کند.

وی با اشاره به اهمیت صادرات محصولات کشاورزی، افزود : شهرستان مهاباد در خصوص تولید محصولات باغی و زراعی مخصوصا سیب درختی از پتانسیل بالایی برخوردار است که به منظور رونق صادرات محصولات کشاورزی می توانیم با تهاتر کالا با نهاده های دامی یا دانه های روغنی،  بستر صادرات سیب در استان آذربایجان غربی و شهرستان را نیز بیش از پیش فراهم و توسعه دهیم .

عسگری تاکید کرد: نگاه و رویکرد کمیسیون کشاورزی با انجام بازدیدهای میدانی و سفرهای شهرستانی، شناسایی مشکلات در این بخش در سراسر کشور و مرتفع کردن آن است.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: با توجه به تغییر اقلیمی و خشکسالی های پیش رو، سوق دادن بیشتر سرمایه گذاری ها به بخش کشاورزی و افزایش حمایت ها از این بخش ، هزینه نیست بلکه سودآور بوده و به نوعی سرمایه گذاری برای آینده است .

موضوع تامین آب کشاورزی جزو اولویت‌های اصلی و ویژه کمیسیون کشاورزی مجلس است

وی موضوع تامین آب کشاورزی را جزو اولویت‌های اصلی و ویژه کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد و گفت: مطالبات این حوزه در سطح کشور به علت پیامدهای خشکسالی به صورت ویژه به دولت منعکس خواهد شد.
عسگری با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ میلیون نفر از جمعیت کشورهای همسایه مشتری محصولات کشاورزی کشور هستند، اضافه کرد: می‌توان با سرمایه‌گذاری روی محصولات متناسب با آب ‌وهوا و معرفی آنها در بازارهای جهانی و تأمین مواد غذایی لازم با ارز حاصل از صادرات کشاورزی، امنیت غذایی را نیز تأمین کرد.

به گزارش ایرنا، با افتتاح این کارخانه تولید کنسانتره و پوره انواع میوه زمینه اشتغال برای ۶۰ نفر در شهرستان مهاباد فراهم خواهد شد.

تعدادی از معاونان وزارت جهاد کشاورزی و رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی جهت بررسی مسایل کشاورزی استان به آذربایجان غربی سفر کرده اند.

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در سفر به مهاباد همچنین از ایستگاه پمپاژ روستای "کوسه کهریز" و "قم قلعه"، پارک جنگلی استاد "هه ژار" و کارخانه خوراک دام و طیور کیوان مرغ مهاباد نیز بازدید خواهند داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha