بستر مشارکت مردمی در جهت احیای جنگل ها و رونق گردشگری کشاورزی تقویت شود

ارومیه - ایرنا - رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و مشارکت مردمی و فراهم‌سازی شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران در جهت تقویت وا حیای گردشگری کشاورزی ضروری است.

به گزارش ایرنا، محمد جواد عسگری روز پنجشنبه در سفر یکروزه خود به شهرستان مهاباد در جریان بازدید از محل پروژه پارک جنگلی استاد هه ژار مهاباد و شبکه آبیاری تحت فشار ۶۹ هکتاری  در این منطقه افزود: تسریع در تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل و بهره برداری کامل از این طرح ها ضروری است.
وی اظهار کرد: هر گونه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری کشاورزی، اشتغال و درآمدزایی را به‌دنبال خواهد داشت که تجارب نشان می دهد در حال حاضر این موضوع یکی از مباحث مورد توجه در کشور و جهان است . 
وی بیان کرد: تحقق این موضوع مستلزم بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و فراهم‌سازی شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران است.
عسگری موضوع تامین آب کشاورزی را جزو اولویت‌های اصلی و ویژه کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد و گفت: مطالبات این حوزه در سطح کشور به علت پیامدهای خشکسالی به صورت ویژه به دولت منعکس خواهد شد.

به گزارش ایرنا، تعدادی از معاونان وزارت جهاد کشاورزی و رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی جهت بررسی مسایل کشاورزی استان از روز ۱۸ خرداد ماه به آذربایجان غربی سفر کرده اند.

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در سفر به مهاباد در روز ۱۹ خراد از ایستگاه پمپاژ روستای "کوسه کهریز" و "قم قلعه"، پارک جنگلی استاد "هه ژار" و کارخانه خوراک دام و طیور کیوان مرغ مهاباد نیز بازدید خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha