کشاورزی یکی از پایه‌های اصلی توسعه شهرستان مهاباد است

مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه مهاباد گفت: کشاورزی یکی از پایه‌های اصلی توسعه این شهرستان است و رونق آن موجب شکوفایی اقتصادی منطقه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، امیر قادری روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات حوزه کشاورزی که با حضور رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: توسعه کشاورزی این شهرستان در سند آمایش توسعه استان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی میزان اراضی کشاورزی شهرستان را ۸۱ هزار هکتار دانست و افزود: از مجموع این اراضی کشاورزی تنها هشت هزار هکتار تحت پوشش سیستم آبیاری تحت فشار قرار گرفته که برای ما قابل قبول نیست و نیاز است با تزریق اعتبار این آمار ارتقا یابد.

قادری با اشاره به اینکه ۱۷۲ میلیون مترمکعب ذخیره مفید مخزن سد مهاباد است، ادامه داد: کشاورزان از میزان سهمیه آب بخش کشاورزی که به بهانه اجرای طرح‌های آبیاری کم شده، گله مندند چون این مقدار نیاز آبی آنها را تامین نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: هم اکنون حدود ۵۵ هزار نفر در مهاباد در بخش کشاورزی فعال و صاحب درآمد و شغل هستند که باید در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم اعتبارات ملی به پروژه‌های مختلف این بخش اختصاص یابد.

قادری تفکیک اراضی ملی را یکی از آفت‌های تولید محصولات کشاورزی دانست و گفت: افزایش بی رویه خانه باغ ها و تفکیک اراضی کشاورزی، تولیدات بخش کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده که باید این روند با تصویب قانون از سوی مجلس متوقف شود.

فرماندار ویژه مهاباد با تاکید براینکه نظام خدمات شایانی در اجرای پروژه های آبیاری انجام داده است، یادآور شد: اعتبار مورد نیاز در جهت تمکیل پروژه های نیمه تمام بخش آبیاری تحت فشار برای استفاده بهینه کشاورزان باید تامین شود.

به گزارش ایرنا، تعدادی از معاونان وزارت جهاد کشاورزی و رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست و برخی اعضای این کمیسیون مجلس شورای اسلامی جهت بررسی مسایل کشاورزی استان از روز ۱۸ خرداد به آذربایجان غربی سفر کرده‌اند.

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در سفر به مهاباد در روز ۱۹ خراد از ایستگاه پمپاژ روستای کوسه کهریز و قم قلعه، پارک جنگلی استاد هه ژار و کارخانه خوراک دام و طیور کیوان مرغ مهاباد نیز بازدید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha