امام جمعه دامغان: وزارت ارشاد با برنامه‌ریزی اصولی بر مشکلات فرهنگی غلبه کند

سمنان- ایرنا- دبیر جبهه فرهنگی استان سمنان و امام جمعه دامغان گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ریل گذاری و برنامه ریزی صحیح و هدفمند، مشکلات فرهنگی را رفع کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدحسن رستمیان در نشست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان دامغان که در سالن منوچهری مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی این شهر برگزار شد، افزود: امروز با دلسوزی و تلاش جهادگونه دولت سیزدهم، روزنه امید برای مردم باز شده است و در عرصه فرهنگ نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید ریل گذاری لازم را انجام دهد تا بر همه مشکلات فرهنگی غلبه کنیم. 

وی ادامه داد: برگزاری نشست رده‌های بالای مسئولیتی با فعالان فرهنگی، نشانه توجه ویژه حاکمیت به تشکل‌های مردمی است و در این راستا همه باید در هر جایگاهی، حاکمیت را برای رسیدن به اهداف والا یاری کنیم. 

رستمیان به مشکلات شهرستان دامغان اشاره کرد و اظهار داشت: مصلای دامغان ساختمانی است که نیمه‌کاره رها شده و ضرورت دارد تا در جهت تکمیل مصلا اقدام شود. 

وی تصریح کرد: با توجه به جمعیت جوان و حدود ۹ هزار نفری ساکن در مسکن مهر دامغان، مساجد این منطقه در شان مردم متدین آن ساخته نشده است که انتظار داریم تا توجه بیشتر به این مشکل نیز در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه دامغان: وزارت ارشاد با برنامه‌ریزی اصولی بر مشکلات فرهنگی غلبه کند
سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهر دامغان 

دامغان شهر تمدن و تدین است 

فرماندار دامغان نیز در این نشست بیان کرد: تپه حصار دامغان با پیشینه تاریخی هفت هزار و ۵۰۰ ساله خود، شناسنامه تمدن شهرستان است که با توجه به مستندات، تاریخ کهن این اثر تاریخی تایید شده است. 

مهدی بندرآبادی ادامه داد: شاخص تدین شهرستان دامغان نیز وجود مسجد تاریخانه با یکهزار و ۲۰۰ سال قدمت است که دامغان را به عنوان یکی از شهرهای دارای قدیمی ترین مساجد ایران معرفی می‌کند. 

 اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز پنجشنبه در سفر یک روزه برای شرکت در اختتامیه نکوداشت آیت‌الله سید محمد شاهچراغی و بازدید از چند طرح عمرانی به استان سمنان سفر کرده است که در این سفر، عملیات عمرانی پنج مجتمع استان سمنان نیز بازفعال شد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha