سهم بنیاد مستضعفان و دولت در اجرای پروژه‌های عمرانی مشارکتی است

یاسوج - ایرنا - رئیس بنیاد مستضعفان گفت: برای اجرای پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی سهم بنیاد و دولت در راستای توسعه مشارکتی است.

به گزارش ایرنا، سید پرویز فتاح عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان لنده اظهار داشت: فلسفه کار و حضور بنیاد مستضعفان به عنوان یک بنگاه، درآمد زایی است اما با تشکیل بنیاد علوی برای رفع محرومیت کارهای مشارکتی انجام می دهد.

وی بیان کرد: با توجه به ارتباط خوب دولت و بنیاد، هر میزان که دولت سرمایه گذاری کند بنیاد نیز در امور مربوطه مشارکت خواهد کرد.

فتاح تصریح کرد: در اجرای پروژه های بزرگ از جمله آزاد راه با مشارکت دولت طرح های خوبی در کشور از سوی بنیاد در دست اجرا است.

وی اضافه کرد:  بنیاد مستضعفان در حوزه محرومیت زدایی در کنار دولت است و این هم افزایی نقش مهمی در تلاش جهادی برای رفع محرومیت دارد.

فتاح تصریح کرد: بنیاد در استان کهگیلویه و بویراحمد برای اولین بار یک واحد صنعتی سه هزار راسی راه اندازی می‌کند.

رئیس بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: سود حاصل از کارهای اقتصادی بنیاد مستضعفان را در قالب پروژه های محرومیت زدایی بنیاد علوی هزینه می کنیم که این تعامل برای رفع محرومیت ها اجرایی خواهند شد.

فتاح گفت: پروژه جدید از سوی بنیاد تا تکمیل همه طرح های نیمه تمام اجرا نخواهد شد.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی های انجام شده ۵۰ میلیارد تومان در این سفر به شهرستان لنده برای محرومیت زدایی تخصیص داده خواهد شد.

فتاح، تامین یک دستگاه آمبولانس جهت مرکز بستر درمانی شهرستان لنده کمک به توسعه حوزه راه های روستایی،‌ بهداشت و درمان ، کمیته امداد و شهرداری را نیز از دیگر حمایت های بنیاد به شهرستان لنده اعلام کرد.

در شهریور ۹۷ با حضور محمد سعیدی‌کیا رئیس سابق بنیاد مستضعفان کشور در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان لنده به عنوان دومین منطقه پایلوت محرومیت زدایی توسط بنیاد مستضعفان کشور انتخاب شد.

بر اساس تفاهم نامه منعقد شده طرح‌های محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در شهرستان لنده در ۱۲۷ شاخص در حال اجراست.

شهرستان کوهپایه ای، گرمسیری و قدیمی لنده به مرکزیت شهر لنده از شهرستان های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد دارای جمعیتی افزون بر ۲۳ هزار نفر در فاصله حدود ۲۷۰ کیلومتری یاسوج مرکز این استان واقع شده است.
شهرستان لنده با پنج هزارو ۵۶۰ خانوار، ۱۰۶ روستا و ۴۱ درصد جمعیت روستایی و ۵۹ درصد جمعیت شهری یکی از شهرستان های محروم کشور به شمار می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha