مصوبات دولت موجب رشد و تعالی چهارمحال و بختیاری می‌شود

شهرکرد-ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مصوبات دولت و اعتبارات طرح‌های مصوب فرصت مناسبی برای رشد و تعالی استان فراهم خواهد کرد و موجب می‌شود مردم استان شیرینی رشد ، توسعه و مدیریت جهادی را بچشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری که با حضور رییس جمهور و تعدادی از اعضا هیات دولت برگزار شد، افزود: با حضور پربرکت و مصوبات دولت و اعتبارات خوبی که برای این سفر در نظر گرفته شده است که موجبات رشد و تعالی استان را فراهم می‌شود و مردم این استان شیرینی رشد، توسعه و مدیریت جهادی را خواهند دریافت خواهند کرد.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری با جمعیتی حدود یک میلیون نفر برخوردار از ظرفیت‌های بسیار در بخش‌های مختلف برای رشد و توسعه است، این استانی با ۱۰ شهرستان، برخوردار از منابع طبیعی خدادادی، منابع سرشار طبیعی و زیرزمینی، غنای فرهنگی، با مردمانی مقاوم و تلاشگر است و مردم این استان همواره برای عزت و سربلندی ایران اسلامی در صحنه بوده‌اند.

حیدری ادامه داد: جغرافیایی استان نیز بسیار منحصر به فرد است و این استان با موقعیت خاص جغرافیایی در منطقه‌ای بین مرکز و جنوب کشور قرار دارد و براحتی می‌تواند به شاهراه ارتباطی مرکز به جنوب و غرب به شرق کشور تبدیل شود.

وی افزود: استان مزیت‌های زیادی در کشاورزی، باغداری، دامپروری و شیلات دارد و همچنین بام ایران به واسطه چهار فصل بودن و تنوع آب و هوایی مزیت‌های پرشماری در گردشگری و بوم‌گردی دارد و به دلیل وجود بافت طبیعی، تاریخی، عشایری و اجتماعی می‌توان این ظرفیت را برای توسعه گردشگری در تمام فوصل سال و در کنار آن توسعه و رونق صنایع دستی تبدیل کرد.

استاندار چهارمحال و بختیار اظهار داشت: توجه به این ظرفیت‌ها و داشته‌ها در کنار برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت اصولی و کارآمد می‌تواند این استان را در آینده‌ای نزدیک به استانی توسعه یافته و پیشرفته، آباد و توانمند در فلات مرکزی ایران تبدیل دئ.

چهار محال و بختیاری به عنوان بهترین منطقه اقتصادی کشوردر حوزه هایی مانند کشاورزی،باغداری،دامپروری و شیلات نیاز به تکمیل زنجیره تولید با ایجاد صنایع تبدیلی در این حوزه‌ها دارد.

حیدری تاکید کرد: با وجود ظرفیت‌های زیاد برخی کمبودها و ضعف در زیر ساخت‌های توسعه‌ای استان مشکلاتی برای حرکت در مسیر رشد و آبادانی در این استان ایجاد کرده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود:این استان که روزگاری پرآب ترین استان کشور بود در حال حاضر با چالش‌های آبی زیادی مواجه شده است و برای تامین آب شرب و کشاورزی پایدار با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند که می‌طلبد این مشکلات با نگاه کلان وملی مدیریت و رفع شود.

وی ادامه داد: محرومیت در چهارمحال و بختیاری ریشه تاریخی دارد و بالا بودن نرخ بیکاری و مهاجرت نیروهای توانمند استان به دلیل نبود فرصت‌های شغلی پایدار مناسب نیازمند توجه ویژه به سرمایه‌گذاری با رویکرد اشتغالزایی و جذب سرمایه‌گذاران خارج از استان  و همچنین برنامه‌ریزی برای ترمیم و افزایش سهم بودجه استان با توجه به وجود برخی محرومیت‌ها نیازمند است.

حیدری یادآور شد: به طور قطع با وحدت مردم و مسوولان با محوریت نماینده معزز ولی فقیه و نماینده استان در مجلس خبرگان در استان و با تلاش شبانه‌روزی مدیران جهادی و نگاه ویژه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای تحقق شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین می تواند موتور محرک این استان برای پیشرفت،توسعه و آبادانی باشد.

وی استفاده از جوانان و کادرسازی در تراز انقلاب اسلامی را از جمله مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد، برشمرد و در انتها حضور رییس جمهور در استان پر افتخار چهارمحال و بختیاری را گرامی داشت.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور به همراه تعدادی از اعضا هیات دولت روز پنجشنبه در قالب بیست و چهارمین سفر استانی به چهارمحال و بختیاری سفر کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha