وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: گسترش کتابخانه‌های عمومی در دستور کار است

شاهرود - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از عزم جدی این وزارتخانه برای گسترش کتابخانه‌های عمومی در کشور به ویژه در شهرهای بدون کتابخانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی شامگاه پنجشنبه در حاشیه اختتامیه پنجمین دوسالانه کتاب برتر استان سمنان در تالار بهمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون سه هزار و ۷۰۰ کتابخانه عمومی در کشور فعال است و این تعداد باید افزایش یابد.

وی ابراز داشت: در مدت کوتاه روی کار آمدن دولت مردمی نیز کتابخانه‌هایی در چند مرکز استان افتتاح شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ساخت کتابخانه در شهرهایی که از این امکانات بی‌بهره هستند در دستور کار قرار دارد، افزود: در بازدید امروز از شهرستان سرخه استان سمنان هم قرار شد ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت کتابخانه این شهر تخصیص یابد.

اسماعیلی ابراز کرد: یکی دیگر از برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در افزایش سرانه مطالعه در دسترس قرار گرفتن و ارزان شدن کتاب است که این کار از طریق سامانه‌های مجازی انجام می‌شود.

وی همچنین از پیگیری سریع برای ساخت مجتمع فرهنگی و هنری شاهرود خبر داد.

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه در سفر به استان سمنان بازدید از مجتمع فرهنگی و هنری آرادان و آغاز ادامه ساخت همزمان پنج پروژه عمرانی، بازدید از مجتمع در حال احداث دارالقرآن سرخه، حضور در اختتامیه کنگره نکوداشت آیت الله شاهچراغی در سالن هلال احمر، بازدید از عملیات ساخت تالار بزرگ و مصلای بزرگ و نمایشگاه سفال استاد محمدمهدی قان‌بیگی در سمنان،حضور در گردهمایی فعالان جبهه فرهنگ انقلاب دامغان، بازدید از مصلای شاهرود و حضور در آیین اختتامیه پنجمین دوسالانه کتاب برتر استان سمنان نیز در برنامه خود داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha