۲۰ خرداد ۱۴۰۱، ۰:۰۲
کد خبر: 84783259
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوتین: خروج از بازار روسیه پشیمانی دارد

۲۰ خرداد ۱۴۰۱، ۰:۰۲
کد خبر: 84783259
پوتین: خروج از بازار روسیه پشیمانی دارد

تهران- ایرنا- ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با تاکید براینکه مسکو کشوری با فرصت‌های عظیم است، گفت: کسانی که در شرایط فعلی تصمیم به خروج از بازار روسیه گرفته‌اند و تجارت خود را در این کشور محدود می‌کنند در نهایت پشیمان خواهند شد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از خبرگزاری تاس، پوتین در دیدار با کار آفرینان جوان روس افزود: در مورد کناره گیری از منابع انرژی ما، باید بگویم که احتمال آن در چند سال آینده کم است و هیچ کس نمی‌داند در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. 

او ادامه داد: بر اساس شرایط اقتصادی کنونی فروش محصولات نفتی برای روسیه بسیار سودمندتر از فروش نفت خام است. 

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت: روسیه کشوری است که فرصت‌های گسترده‌ای ارائه می‌دهد و کسانی که در شرایط فعلی تصمیم به خروج از بازار روسیه گرفته‌اند و تجارت خود را در این کشور محدود می‌کنند، در نهایت پشیمان خواهند شد. 

پوتین تاکید کرد: این یک تهدید نیست. ما کسی را تهدید نمی‌کنیم. آن‌ها پشیمان خواهند شد زیرا روسیه کشوری با فرصت‌های عظیم است. 

رئیس جمهور روسیه همچنین درخصوص برداشت غلات در این کشور و صادرات آن به جهان گفت: برداشت غلات در روسیه در سال جاری بیش از ۱۳۰ میلیون تن خواهد بود و صادرات نیز به ۵۰ میلیون تن در دو تا سه سال آینده خواهد رسید. 

وی ادامه داد: ما در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ به حدود ۳۷ میلیون تن فروش غلات دست خواهیم یافت و این میزان در دو تا سه سال آینده به ۵۰ میلیون تن خواهد رسید.

پیش از این دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در مورد اهمیت تاثیر ذخایر غلات اوکراین بر بازارهای بین‌المللی به خبرنگاران گفت: ما نباید در مورد اهمیت تاثیر ذخایر غلات اوکراین بر بازارهای بین‌المللی اغراق کنیم. این درصد بسیار کمی است که نمی‌تواند تاثیر قابل‌ توجهی بر بحران جهانی غذا که از قبل آغاز شده است، داشته باشد. 

به گفته پسکوف، این بحران ناشی از زنجیره‌ای از رویدادها و اقدامات نامناسب دولت‌ها در سراسر جهان است. 

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. 

جنگ در اوکراین وارد چهارمین ماه شده و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد و بیشتر در قالب اعمال تحریم‌های گسترده اقتصادی و سیاسی و ارسال محموله سلاح‌های سبک و سنگین به طرف‌های درگیر جنگ ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha