خطیب جمعه دزفول: خواسته بازنشستگان تامین اجتماعی به حق است

دزفول - ایرنا - امام جمعه موقت دزفول با اشاره به اعتراض‌های اخیر بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: خواسته این بازنشستگان به حق است و باید به آن رسیدگی شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسین عبدالهی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر افزود: افزایش ۳۷ درصدی حقوق بازنشستگان در سال جاری به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: این بازنشستگان اغلب با عروس و دامادهای خود خانواده پرجمعیتی دارند و با توجه به گرانی‌ها در تامین مخارج با مشکل مواجه شده‌اند.

امام جمعه موقت دزفول با گلایه از گرانی‌های بی‌حد و نبود ثبات قیمت در بازار بیان کرد: برخی اقدامات و کم کاری‌ها امنیت روحی و روانی مردم را گرفته‌اند.

وی تصمیم دولت برای جراحی اقتصادی را تصمیمی درست خواند و اظهارداشت: آنها که مغرض نبودند بر این طرح صحه گذاشتند اما قرار نبود همه اجناس گران شوند.

لزوم افزایش نظارت‌ها بر بازار

حجت الاسلام عبدالهی با تاکید بر لزوم افزایش نظارت‌ها بر بازار گفت: مردم پشتیبان طرح جراحی اقتصادی دولت هستند ولی مسوولان باید پای حرف و درد دل مردم بنشینند.

وی خواستار عملکرد دقیق و به موقع دولت برای تامین رضایت مردم شد و افزود: مردم ما اعتراض به جا را از تخریب می‌شناسند و همزمان با اعتراض مسالمت آمیز پنجه فولادین خود را به دهان دشمنان خواهند کوبید.

امام جمعه موقت دزفول بیان کرد: مردم فرصت را از معاندان خواهند گرفت چراکه این افراد همواره تلاش دارند از آب گل آلود ماهی بگیرند.

حجت‌الاسلام عبدالهی با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب داشتن روحی لطیف و جامع حماسه و عرفان را از خصوصیات فردی حضرت امام(ره) دانسته‌اند.

وی ترویج معنویت را از اهداف قیام امام خمینی(ره) دانست و افزود: سراسر وجود حضرت امام را توکل بر خدا فرا گرفته و زیربنای همه اقدامات ایشان قیام برای خدا و اقامه حق بود.

امام خمینی(ره) آینده کشور را منتظر نسخه غرب ندانست

امام جمعه موقت دزفول با بیان اینکه حضرت امام تا آخرین لحظه در میدان بود و از راه خود پشیمان نشد، اظهارداشت: حضرت امام به مردم اطمینان کامل داشت و با استفاده از سرمایه ایمان تولید عمل صالح یعنی باز کردن افق‌ها جلوی ملت کرد.

وی ادامه داد: حضرت امام(ره) خطاب به ائمه جمعه گفت ایمان مردم در اختیار شما است و باید از این سرمایه، عمل صالح تولید کنید.

حجت‌الاسلام عبدالهی با بیان اینکه امام آینده کشور را در برنامه غرب ندید و منتظر نسخه غرب نماند، اظهارداشت: حضرت امام تاکید داشتند که باید با اتحاد، انسجام، اقتدار، توکل بر خدا و پشتوانه ملت، راه خود را برویم.

وی افزود: ایران بعد از انقلاب اسلامی پیشرفت‌های زیادی داشته وگام های بلندی برداشته است اما ناکامی‌هایی هم داشته که دلیل آن تنبلی و کم کاری ما است.

امام جمعه موقت دزفول نقشه راه ایران را استقلال، ذوب نشدن در فرهنگ‌های بیگانه و پیروی نکردن از بیگانه دانست و گفت: مقام‌ معظم رهبری در بین کارگزاران حج به همزیستی با سایر تمدن‌ها و ساده زیستی تاکید داشتند.

وحدت یکی از دستاوردهای حج است

حجت‌الاسلام عبدالهی وحدت را یکی از دستاوردهای حج دانست و اظهارداشت: نباید کاسه داغ تر از آش شویم وقتی امام صادق(ع) بر نماز جماعت در مسجدالحرام تاکید داشتند.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی گسل‌های شیعه و سنی برای پیشگیری از اختلاف‌ها افزود: افق دید باید بلندتر و وسیع تر شود تا خدشه ای به وحدت ایجاد نشود.

امام جمعه موقت دزفول با قدردانی از مسوولان این شهرستان به ویژه فرماندار بابت حضور در بین مردم و گوش دادن به سخنان آنها گفت: گاه مباشرت مسوول با مردم برای رفع برخی مشکلات لازم است.

وی عذرخواهی مسوولان را در مواقعی که نمی‌توانند مشکلی را برطرف کنند ضروری دانست و افزود: آسفالت خیابان‌ها در حال انجام است که از شهرداری و شورای شهر قدردانی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha