۵۶ پروژه بخش کشاورزی در استان کرمانشاه آماده افتتاح است

کرمانشاه- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: ۵۶ پروژه بخش کشاورزی با اعتبار ۶۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی ۲۶۹ نفر در هفته جهاد کشاورزی در استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

«شهریار قاسمی» روز شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۶۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری صورت گرفته برای اجرای پروژه های مذکور بیش از ۴۲ میلیارد تومان از آن سهم آورده مجریان پروژه ها، ۲۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی و بیش از ۶ میلیارد تومان از محل بودجه های عمومی تامین اعتبار شده است.

وی ۵۶ پروژه قابل افتتاح را شامل ۳۹ پروژه آب و خاک با اعتبار عمرانی بیش از ۶ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۶۸ نفر و ۱۷ پروژه تسهیلاتی را شامل پنج پروژه در بخش باغبانی با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی ۱۳ نفر، هشت پروژه تولیدات دامی با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان و اشتغالزایی ۲۷ نفر و چهار پروژه در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی با اعتبار بیش از ۴۷ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۶۱ نفر اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، برنامه های هفته جهاد کشاورزی هر ساله از ۲۱ تا ۲۷ خردادماه در سراسر کشور برنامه ریزی و اجرا می شود.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین ۲۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

در کرمانشاه سالانه بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha