نور خدا با حرکت های ابلهانه خاموش شدنی نیست

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ساخت فیلم موهن عنکبوت مقدس گفت: نور خدا با حرکت های ابلهانه خاموش شدنی نیست و دشمن می خواهد با استفاده از ابار هنر و رسانه بین مردم و مراکز معنوی سعادت بشریت فاصله ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام احمد مروی شامگاه جمعه و در مراسم میلاد حضرت رضا (ع) در حرم رضوی افزود: کار آنها بری ساخت این فیلم همانند کسی است که به سمت خورشید، خاک بپاشد و این نشانه بلاهت آنها است زیرا نمی‌توانند با ساخت یک فیلم و برنامه حقیر، نور خدا را خاموش کنند.

وی با اشاره به اینکه امیدوار است تا خدا روز به زور و لحظه به لحظه بر عشق و ارادت ما برای زیارت با معرفت این امام همام بیفازاید اظهار کرد: اینگونه کارهای و رفتار جاهلانه جز اینکه احساسات پاک مردم را بیش از گذشته برانگیزد هیچ تاثیر دیگری ندارد و مردم بیشتر به مضجع‌های شریف توسل پیدا می‌کنند.

این مقام مسوول ادامه داد: در طول دو سال که به واسطه کرونا مردم از زیارت محروم بودند شاهد بودیم که در مدت ۱۵ روز آغاز سال جدید حدود ۷۰ میلیون تردد در حرم مطهر رضوی به ثبت رسید و در ایام دهه کرامت و با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی و معیشتی، حدود دو میلیون نفر به زیارت این بارگاه شریف آمده اند و این در حالی است که دشمنان اسلام آن را نمی‌پسندند.

حجت الاسلام مروی گفت: در طول ۴۳ سال انقلاب اسلامی، مقاومت مردم در دفاع از قدس شریف و حریم و حرم، فشارهای اقتصادی و تحریم های ظالمانه بازهم مردم مقاومت کردند این حرکت را از جریان زندگی حضرت علی ابن موسی(ع) آموختند و لذا دشمنان از همه ابزار خود استفاده می‌کنند که مضجع های نورانی و حیات آفرین را نا مناسب جلوه دهند.

او با اشاره به مبارزات امام هشتم (ع) برای احیا و مبارزه با طاغوت و ستمگران افزود: از خصوصیات مهّم امام رضا(ع) این است که رنج هجرت از مدینه تا مرو را بر خود تحمل کردند و برای دفاع از دین و قرآن و مقابله و مبارزه کردن با ستمگران هرچه در توان داشتند، انجام دادند.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تعبیری دارند که می فرمایند: زندگی امام هشتم(ع) در مبارزه دائمی خستگی ناپذیر خلاصه می‌شود و این مبارزه با افکار و جریان های الحادی، غاصبان خلافت، ستمگران و افرادی است که به ناحق خودشان را جانشین پیامبر اسلام (ص) می دانستند، رخ داد. بر همین اساس زائران امام نمی‌تواند نسبت به ظلم به ستم در هر کجای عالم سکوت کنند و احساسی نداشته باشند.

وی ضمن تاکید بر اینکه زیارت حقیقی به زائر سبک زندگی مومنانه را آموزش می دهد، اظهار کرد: بنا بر اعتقادات، امام زنده است و متوجه اعمال ما هستند، بر همین اساس ما باید درس چگونگی زندگی مومنانه را از ایشان بیاموزیم.

حجت الاسلام مروی با اشاره به مقام والای امام گفت: این مقام آنقدر بالا است که کبوتر فکر هر انسانی قدرت پرواز کردن در آن ساحت را ندارد و هر شعاع فکری بشری نیز نمی تواند به آن برسد. در روایات معتبر و در زیارت معصومین (ع) و به خصوص زیارت امام هشتم (ع) آثاری بیان شده است به گونه ای که از امام کاظم (ع) نقل شده است، کسی که به این مرقد مطهر وارد شود، قدم به وادی نورانی توحید گذاشته است یعنی همه فضیلت ها، خوبی ها و همه دعوتهای انبیای الهی برای قدم گذاشتن مردم در وادی توحید است.

او با اشاره به اینکه مقام امام رضا(ع) برای ما دست نیافتنی است افزود:پیامبر اسلام (ص) در روایتی فرمودند، پاره تن  من در خراسان مدفون می شود و هر مومنی که این مضجع نورانی را زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود، به عبارتی زیارت با معرفت حضرت علی ابن موسی(ع) باعث زدوده شدن اندوه و غم از دل زائر می شود.

تولیت آستان قدس اضافه کرد: به هر میزان که ما به این امام بزرگوار انس و محبت داشته باشیم، همان قدر نیز آرامش و سکون قلبی و باطنی پیدا می‌کنیم زیرا زیارت یعنی روی آوردن، انس گرفتن و جداشدن از خود و پیوستن به ولی و حجت خدا و قرار گرفتن در ساحت نظام تربیتی ولی خداست.

وی ادامه داد: زائران باید صفت های عطوفت، ملجع پناه بی پناهان بودن و رفع دردمندی نیازمندان را از این امام بزرگوار بیاموزند و در زندگی خود به کار بندند.

حجت السلام مروی گفت: کمبودهای ممکن است وجود داشته باشد ولی سعی ما در ارائه بهترین خدمت به زائران است تا شرمنده حضرت رضا(ع) نباشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha