۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۱۸
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 84784364
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آسمان اصفهان غبار آلود می‌شود

۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۱۸
کد خبر: 84784364
آسمان اصفهان غبار آلود می‌شود

اصفهان- ایرنا- اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به نفوذ توده گرد و خاک از امروز شنبه تا یکشنبه (فردا)   در استان "هشدار زرد" صادر کرد.

به گزارش ایرنا، بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان روز شنبه با صدور اطلاعیه‌ای از وزش باد به نسبت شدید تا شدید، وقوع تند باد لحظه ای، خیزش گرد و خاک با کاهش دید از روز شنبه تا روز یکشنبه  هفته جاری در مناطق شمال شرق، شرق و مناطق مرکزی استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، احتمال خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا، افزایش شاخص آلودگی هوا و شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازه های موقت و گلخانه ها وجود دارد.

در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است از تردد غیر ضروری به ویژه برای افراد آسیب پذیر و پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره اجتناب کنند و نسبت به استحکام سازه های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی، حفاظت از صنعت کشاورزی توجه لازم را داشته باشند.

 همچنین کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان به‌صورت صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد به نسبت شدید و غبار محلی برای مناطق مرکزی استان در روز یکشنبه و در نیمه شرقی احتمال گردوخاک محلی بویژه برای فردا پیش‌بینی می‌شود.

محمدرضا رفیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تحلیل نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی به نسبت پایدار تا سه روز آینده بر روی استان است.

وی ادامه داد:بیشینه دما در کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعت امروز ۳۷ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما در خنک‌ترین ساعت فردا ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت آینده، خوروبیابانک با ۴۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بویین و میاندشت با پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شوند.

وی اضافه کرد: بیشینه دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده ۲ تا ۳ درجه کاهش و کمینه دما یک تا ۲ درجه افزایش خواهد داشت.

رفیعی، برای کلانشهر اصفهان در روز یکشنبه (فردا)، هوای  صاف تا قسمتی ابری و غبارمحلی گاهی وزش باد به نسبت شدید و برای روز دوشنبه، هوای صاف تا کمی ابری و غبارمحلی گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش بینی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha