خشکسالی، آبرسانی سیار به وحوش اسفراین را افزایش داد 

بجنورد-ایرنا- مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین گفت: خشکسالی و کمبود منابع آب در عرصه های طبیعی سبب شد تا آبرسانی سیار به وحوش در این شهرستان افزایش یابد.

علی فرجی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون بر اساس مشاهدات، نیمی از چمشه ها در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست در این شهرستان خشک و بی آب شده است. 

وی افزود: اکنون منابع آبی در دسترس وحوش در طبیعت به شدت کاهش یافته است، آبدهی چشمه ها  به شدت کاهش یافته و خشک شده است از این رو وحوش برای یافتن آب به ناچار به مناطق نزدیک روستاها کشانده می شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع عطش وحوش و جلوگیری از پرسه و حضور آنان در نزدیکی روستاها، آبرسانی سیار به وسیله چهار دستگاه تانکر در حال انجام است که در این زمینه با کمبود این ناوگان روبه روهستیم، برای آبرسانی بهتر به وحوش نیاز است شمار این ناوگان حدود ۲ برابر شود.  

مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین گفت: کاهش بارندگی ها و وضعیت نامناسب مراتع وحوش را در یافتن علوفه در طبیعت با مشکل روبه رو کرده و آنان را به اطراف روستاها می کشاند.

وی اظهار داشت: علاوه بر آبرسانی سیار، تدابیر لازم اندیشه شده تا محیط بانان آبشخورها را مرمت و لایروبی کنند و محیط بانان در گشت زنی ها و حضور در عرصه ها، نسبت به مرمت و بازسازی آبشخورها اقدام می کنند. 

مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین خاطرنشان کرد: امسال ۱۸ آبشخور فلزی در عرصه های تحت مدیریت این اداره ساخته شده است. 

اداره حفاظت محیط زیست اسفراین 2 پارک ملی، 2 منطقه حفاظت شده و سه منطقه شکار ممنوع دارد.   

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha