هزینه مشترکان پر مصرف برق در بوشهر ۱.۵ تا ۲ برابر بیشتر است

بوشهر- ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: قبض برق مشترکان بوشهری که بیش از الگوی مصوب مصرف کنند، ۱.۵ تا ۲ برابر بیشتر می‌شود.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر روز شنبه به نقل از غلامرضا حشمتی اضافه کرد: الگوی مصرف برق خانگی در این استان از اول فروردین تا پایان آذر، هر ماه سه هزار کیلووات ساعت تعیین شده است و هر مشترک در ازای کاهش هر کیلووات ساعت مصرف نسبت به قبض قبلی خود، ۵۰۰ تومان پاداش می‌گیرد.

وی افزود: کاهش بارندگی و به دنبال آن تولید برق در نیروگاه‌های آبی کشور یکی از دلایلی است که سبب شده تولید و مصرف انرژی برق همتراز نباشند که برای پیشگیری از خاموشی در بخش خانگی، برنامه کاری اداره‌ها، بخش صنعت و کشاورزی تغییر کرد.

حشمتی ادامه داد: ۸۰ درصد مشترکان برق در استان بوشهر خانگی هستند و وسایل سرمایشی بیشترین مصرف انرژی خانگی را به خود اختصاص می‌دهند.

مدیرکل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با بیان اینکه قطع برق خانگی خط قرمز است، اظهار کرد: بخش‌های مختلف صنعت برق تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا نیاز مردم را تامین کنند، از مردم نیز می‌خواهیم با مشارکت در مدیریت مصرف، علاوه بر کاهش هزینه برق خود، به جلوگیری از خاموشی در تابستان کمک کنند.

وی یادآور شد: سال گذشته در زمان اوج بار، مصرف برق در استان بوشهر به ۲ هزار و ۲۰ مگاوات رسید  در حالی که این میزان در فصل زمستان به کمتر از یک چهارم این عدد یعنی ۵۰۰ مگاوات رسید.

حشمتی بیان کرد: در تابستان ۲۰۰ ساعت اوج بار برق در کشور داریم که امیدواریم با فراهم کردن شرایط همترازی تولید ومصرف به خوبی سپری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha