۳۵ هزار تابلو و علائم ایمنی در راه‌های استان بوشهر نصب شد

بوشهر - ایرنا - رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: تعداد ۳۵ هزار تابلو و علائم ایمنی با هدف ارتقای ایمنی عبور و افزایش ضریب ایمنی تردد در محورهای ارتباطی استان نصب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا حیدری روز شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: علائم جاده‌ای شامل نصب انواع تابلو های اخباری و انتظامی در محورهای ارتباطی استان هستند که نقش مهمی در افزایش ضریب ایمنی راه‌ها و زبان گویای جاده‌ها به حساب می‌آید.

وی بیان کرد: تقویت علائم افقی و عمودی، بهبود وضعیت حفاظت راهها از جمله فعالیت‌های اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره کل راهداری برای ارتقای ایمنی راه‌های استان است.

حیدری اضافه کرد: نصب این علایم و همچنین تقویت حفاظت محورها علاوه بر هشدار و اطلاع رسانی سبب ارتقاء ایمنی عبور و مرور و کاهش تصادف‌های جاده ای می‌شود.

وی بازسازی و نوسازی تابلوهای قدیمی و فرسوده را از جمله دیگر اقدامات این بخش عنوان کرد و گفت: در راستای صرفه جویی بیشتر در یکسال گذشته با کمک راهداری شهرستان‌ها بیش از ۱۵ هزار انواع تابلو فرسوده در استان بازسازی، رنگ‌آمیزی و در محورها نصب شده است.

خدری با اشاره به اجرای روشنایی طولی در محورهای ارتباطی استان بوشهر افزود: با هدف روشنایی نقاط پرتردد راه‌ها علاوه بر اجرای ۵.۳ کیلومتر روشنایی طولی محور بادوله به کاکی و کمربندی بیدخون به طول ۶ کیلومتر  روشنایی قلعه سفید به طول یک کیلومتر و روشنایی طولی در کمربندی چغادک به طول ۵.۳ کیلومتر نیز در دست اجراست.

وی اظهار کرد: ۲۰ کیلومتر حفاظت ایمنی و پنج کیلومتر حفاظ نیوجرسی مفصلی و درجا نیز برای ارتقای ایمنی عبور و مرور محورهای ارتباطی استان در گردنه‌ها و نقاط حادثه خیز تعمیر و یا اجرا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha