۳میلیون و ۸۴۳هزار قطعه جوجه‌‍ریزی در مرغداری‌های چهارمحال و بختیاری انجام شد

شهرکرد -ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مشکل خاصی در خصوص تامین مرغ استان وجود ندارد، گفت: امسال سه میلیون و ۸۴۳هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام شده است.

به گزارش ایرنا، سام  مردانی روز شنبه در جمع خبرنگاران استان به مناسبت هفته جهادکشاورزی افزود: در فروردین‌ماه امسال یک میلیون و ۵۸۵ هزار قطعه، اردیبهشت‌ماه یک میلیون و ۳۳۰هزار قطعه و خردادماه تاکنون ۹۲۸هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است که میزان جوجه‌ریزی فروردین‌ماه نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش و اردیبهشت و خردادماه نسبت به مدت  مشابه پارسال تغییری نداشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان در ادامه با اشاره به حذف ارز ترجیحی و طرح مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه‌ و افزایش قیمت مرغ، گفت: در ابتدای اجرای طرح خرید مرغ کاهش یافت و هم‌اکنون مرغ در بازار استان به قیمت ۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش می‌رسد و تا حدودی خرید مرغ افزایش یافته است و مرغ مازاد تولیدی منجمد و یا از استان صادر می‌شود.

مردانی گفت: با توجه به حذف ارز ترجیحی و جایگزین شدن آن با ارز نیمایی قیمت هر کیلوگرم ذرت از ۱۹۰۰ تومان به ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان،هر کیلوگرم جو از ۱۸۰۰ تومان به ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان و هر کیلوگرم سویا از ۳۲۰۰ تومان به ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری رتبه دوم تولید شیر را دارد، گفت: سال گذشته بیش از ۳۰۲ هزار و ۸۰۰ تن شیر در استان تولید شد که پیش‌بینی می‌شود امسال به ۳۰۹ هزار و ۴۰۰ تن برسد.

 به گزارش ایرنا، ۲۱ تا ۲۷ خردادماه به  عنوان هفته جهاکشاورزی  نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha