مدیرکل محیط زیست استان همدان خواستار بهره مندی طرح‌های این سازمان از منابع عمرانی شد

همدان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان خواستار بهره مندی طرح های زیست محیطی از منابع و اعتبارات عمرانی استان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیده مریم محمدی روز شنبه در دیدار کارکنان محیط زیست استان با استاندار همدان، افزود: مفهوم توسعه پاسدار در تلاش است تا اشتباهات گذشته بشر در زمینه زیست بوم را تکرار نکرده و توسعه همه جانبه و متوازن را رقم بزند.

وی اضافه کرد: در این راستا اداره کل محیط زیست استان همدان با ۱۴۵ نیرو، انجام ماموریت هایی شامل حفاطت و صیانت از ۲۰۰ هزار هکتار از مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع این استان را عهده دار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان، بررسی، تیمار و نگهداری حیات وحش استان، پایش، بازدید و بررسی وضعیت آلایندگی ها، نظارت بر اجرای برنامه مدیریت پسماند، نظارت بر واحدهای hse از وظایف این اداره کل برشمرد.

 محمدی بیان کرد: کارشناسان محیط زیست بررسی تغییر خط،  افزایش ظرفیت استقرار، صدور مجوزهای مربوط به یک هزار و ۱۵۰ واحد صنعتی و خدماتی، ۲۹ شهرک و نواحی صنعتی، ۲۱ بیمارستان، ۹ تصفیه خانه فاضلاب شهری استان همدان را انجام می دهند.
 
به گفته وی، پایش وضعیت آلایندگی استان، نظارت و راهبری ۶ ایستگاه پایش کیفی هوا، نظارت و پایش منابع آب های سطحی، رودخانه ها، سدها و منابع آب زیر زمینی انجام مطالعه و پژوهش های مربوط به خاک، هوا و آب از دیگر وظایف محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه ۵۰۰ مورد پایش آلودگی خاک در استان صورت گرفته است گفت: تهیه اطلس ها و گزارش های جامع، بررسی و نظارت بر گزارش های ارزیابی طرح های بزرگ استان، پایش و نظارت بر فرایند انجام آن، اقامه دعوی در مراجع قضایی و برخورد با متخلفان شکار و صید و واحدهای صنعتی و خدماتی آلاینده توسط این مجموعه صورت می گیرد.

محمدی تاکید کرد: این اداره کل نسبت به تهیه لیست صنایع آلاینده استان و معرفی به اداره امور مالیاتی برای دریافت عوارض آلایندگی اقدام کرده است.

وی افزود: آزمایشگاه آب و خاک و هوا اداره کل حفاظت محیط زیست در راستای خدمت رسانی به استان، سال گذشته ۸۰۰ نمونه پساب از فاضلاب واحدهای صنعتی و تولیدی را در آزمایشگاه های استان مورد سنجش قرار داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اضافه کرد: این اداره کل با رای مدیران عالی سازمان در تقسیم بندی های محیط زیستی، دبیر منطقه غرب کشور شد.

محمدی ، دریافت مجوزهای زیست محیطی قبل از هر گونه عملیات اجرایی برای طرح های بزرگ صنعتی ، عمرانی و صنایع مکمل در سطح استان به ویژه مناطق تحت مدیریت این سازمان را خواستار شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha