۱۸ اعدامی در استان همدان سال گذشته از طناب دار رهایی یافتند

همدان - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: ۱۸ محکوم به قصاص نفس سال گذشته با رضایت اولیای دم از طناب دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا عدالت‌خواه روز شنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم افزود: بسیاری از قتل‌های صورت گرفته در استان همدان هیجانی، آنی و احساسی بوده است.
وی اضافه کرد: دادگستری استان همدان از دی ماه سال گذشته اقدام به تشکیل کارگروه‌هایی با هدف جلب رضایت از اولیایی دم پرونده‌های قصاص نفس کرد که با دیدارهای چهره به چهره با اولیاء دم ، در این مدت کوتاه موفق به اخذ گذشت ۱۰ نفر از محکومان قصاص نفس شدیم.

رئیس کل دادگستری استان همدان اظهار داشت: طرح‌های ابتکاری متعددی در دادگستری این استان با هدف کاهش میزان ورودی دعاوی به مجموعه قضایی و کنترل آسیب‌های اجتماعی اجرا شده است.

عدالتخواه ادامه داد: کمیته‌های مصلحین در  قالب طرح‌ "شمیم رضوی" با استفاده از ظرفیت بزرگان، ریش سفیدان و ائمه جماعات در امامزاده‌ها و مساجد استان تشکیل شد که اجرای این طرح باعث پیشگیری از تشکیل هزاران پرونده در محاکم قضایی استان و وصول نشدن مبلغی افزون بر ۶۷ میلیارد تومان جزای نقدی از مردم شده است.

وی با بیان اینکه مشکلات ناشی از جرائم افراد ‌باید با اقدامات فرهنگی و آشنایی، انس با معارف دینی و مذهبی برطرف شود گفت:  همه این مجرمان، فرزندان این کشور وومستعد تحول هستند بنابراین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان مکلف به برگزاری  کارگاه‌های تربیتی برای مستعدین تحول شده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان بیان کرد: مجتمع قضایی کاهش آسیب‌های اجتماعی باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در استان و با همکاری سایر دستگاه‌ها همچون فرمانداری، شهرداری و شورای شهر راه اندازی شود.

عدالتخواه ادامه داد: وظایف هریک از مسئولان تنها اجرای بخشنامه‌های سازمانی نیست بلکه نسبت به اجرای تکالیف دینی و انسانی باید به صورت جهادی تلاش کنیم.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: با توجه به گستردگی آسیب‌های اجتماعی در جامعه، راه‌اندازی مجتمع قضایی کاهش آسیب‌های اجتماعی مورد تأکید است.

عباس نجفی افزود: با وجود مشکلات متعدد در حوزه اطفال و نوجوانان و زنان و خانواده، راه‌اندازی این مجتمع می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات مراجعین را در همان مجتمع جمع‌آوری و رفع کند.

وی اضافه کرد: مسئولان اجرایی ساختمانی در شأن و جایگاه مجتمع قضائی کاهش آسیب‌های اجتماعی معرفی کنند تا دفاتر حمایت از زنان و خانواده، اطفال و نوجوانان، سرپرستی نهادهای مردمی در این محل به شهروندان خدمات‌رسانی نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha