۹۹ درصد دانش آموزان و نوآموزان تحت پوشش سنجش سلامت قرار گرفتند

تهران ایرنا رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ۹۹ درصد دانش آموزان تحت پوشش سنجش سلامت دانش آموزان قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، حمید ظریفی حسینی امروز یکشنبه در مراسم افتتاحیه پایگاه سنجش سلامت اظهار کرد: این طرح از سال ۷۳ با پوشش ۲ درصدی شروع و امروز با پوشش ۹۹ درصدی انجام می‌شود.

وی افزود: یک میلیون ۶۷۰ نوآموز و بدو ورود سنجش شدند، همچنین یک‌هزار و ۲۰۰ پایگاه تخصصی برای انجام این طرح در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: برنامه‌ریزی اجرایی شروع شده و به صورت متمرکز بیش از ۴ ماه در خدمت اولیا هستیم که بخش‌های مختلفی مانند شوراهای کلان در سطح کشور درگیر این کار هستند.

طریفی حسینی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت شریک استراتژیک ما در این طرح است و سه هدف کارکردی وجود دارد که در بخش‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه معاونت ابتدایی، پرورشی و تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از داده‌های این سنجش استفاده می‌کنند، ادامه داد: هدف این است که گروه‌های هدف را بیشتر کنیم و حدود ۸۰ درصد دانش‌آموزان با نیازهای ویژه جذب برنامه می‌شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیشگیری و مداخلات بهنگام جزو سیاست‌های اصلی ما است، گفت: به این منظور باید غربالگری بهنگام داشته باشیم.

وی افزود: در آموزش و پرورش استثنایی، آموزش به صورت فردی ارائه می‌شود. ممکن است پنج نفر در کلاس باشند اما متناسب با ویژگی‌های هرکدام، برنامه تحصیلی به صورت انفرادی پیش برود.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های عملیاتی امسال ما طراحی شبکه جامع هوشمند از پیشگیری، غربالگری، اجرا مراقبت و ارائه مداخلات است که یک الگوی چند سطحی است.

طریفی حسینی ادامه داد: در این طرح از مدل نظام ارجاع استفاده شده و یک سیستم ارجاع چندسطحی را در دست آماده‌سازی داریم. بخشی از شبکه خارج از آموزش و پرورش تعریف می‌شود و از دستگاه‌های مربوطه می‌خواهیم داده‌های مورد نیاز را در اختیار ما قراردهند. هر دانش آموز از بدو تشخیص گروه هدف ماست که می‌تواند از یک‌ روزه‌گی کودک باشد. نیاز داریم اطلاعات وزارت بهداشت را داشته باشیم.

وی اظهار داشت: تغییر سازوکارهای اجرایی سنجش را مدنظر داریم. در حال بازنگری و دائمی کردن پایگاه‌های سنجش هستیم تا به صورت مستمر در دوره های مختلف انجام شود و پرونده الکترونیک سلامت کاملی از دانش آموزان آماده کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت:  استانداردسازی تجهیزات نیز در حال انجام است. بازنگری و تغییر سازوکارهای جهش تحصیلی را نیز در دست انجام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha