کره جنوبی ظرفیت های دفاعی خود برای رویارویی با  تهدیدهای کره شمالی را تقویت می‌کند

تهران- ایرنا - وزیر دفاع کره جنوبی اعلام کرد، کشورش با تقویت ظرفیت های دفاعی خود و همکاری نزدیک با آمریکا و ژاپن در برابر تهدیدهای موشکی و هسته ای کره شمالی آماده می شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز»، «لی جونگ سوپ» وزیر دفاع کره جنوبی در جلسه امنیت آسیا که در سنگاپور برگزار شد طی سخنانی گفت شرایط در شبه جزیره کره به سمت تهدیدی جهانی پیش می رود و کره شمالی را ترغیب کرد فورا به برنامه های موشکی و هسته ای خود پایان دهد. 

آمریکا در ماه جاری هشدار داد، کره شمالی در حال آماده سازی برای انجام هفتمین آزمایش هسته ای خود است و اگر این اتفاق بیفتد سازمان ملل متحد را مجبور خواهد کرد تا فشار تحریم ها علیه کره شمالی را افزایش دهد. 

وزیر دفاع کره جنوبی طی سخنرانی اش در اجلاس امنیتی منطقه ای «شانگری لا دیالوگ» افزود: «دولت کره جنوبی ظرفیت های خود را برای اجرای برنامه های بازدارندگی گسترده تقویت خواهد کرد و ظرفیت های واکنش ارتش کره جنوبی برای بازدارندگی تهدیدهای موشکی و هسته ای کره شمالی را افزایش خواهد داد. به علاوه همکاری امنیتی خود را با آمریکا و ژاپن برای پاسخ به اقدامات کره شمالی افزایش می دهد.» 

با وجود این «لی جونگ سوپ» گفت کره جنوبی آماده  است تا در صورت پایان دادن کره شمالی به برنامه های هسته ایش حمایت اقتصادی خود از این کشور همسایه را گسترش دهد. در همین راستا او اضافه کرد: «اگر کره شمالی در خلع سلاح هسته ای پیشرفت های ضروری را انجام دهد دولت ما برنامه ای جسورانه برای اقتصاد کره شمالی و بهبود کیفیت زندگی شهروندان این کشور در دستور کار خود قرار می دهد.» 

روز گذشته کره شمالی وزیر امورخارجه جدید را به عنوان مذاکره کننده اصلی هسته ای معرفی کرد. این درحالی است که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به حزب حاکم که رهبری اش را به عهده دارد وعده داد از قدرت در برابر قدرت استفاده می کند و در مقابل تهدیدهایی که متوجه حق حاکمیت کشورش باشد می جنگد. 

کره شمالی دستکم ۱۸ آزمایش سلاح هسته ای در سال جاری انجام داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha