وزش باد سبب مواج شدن دریا در مناطق دریایی هرمزگان شده است

بندرعباس- ایرنا- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز یکشنبه وزش باد نسبت شدید سبب مواج شدن دریا در مناطق دریایی استان شده است.

مرضیه سی سی پو روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: باتوجه به شدت بادهای جنوب شرقی در مناطق دریایی استان هرمزگان احتمال اختلال در رفت و آمدهای دریایی بویژه در دریای عمان وجود دارد.

وی بیان داشت: سرعت باد گاه به نزدیک ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج در مناطق شرقی دریای عمان به ۲۰۰ سانتی متر می‌رسد.

کارشناس پیش بینی هواشناسی هرمزگان توصیه کرد: با توجه به مواج بودن دریا، شناورهای سبک از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدهای لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

سی سی پور ادامه داد: وضعیت آسمان استان امروز یکشنبه در ساعات صبحگاهی در مناطق ساحلی قسمتی ابری همراه با وزش باد نسبت شدید و در ساعات عصرگاهی در ارتفاعات استان با رشد ابر و رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.

وی یادآورشد: در ساعات بعدازظهر سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی در منطقه بشاگرد وجود دارد و مردم بشاگرد در ساعات بعدازظهر از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات بویژه در ارتفاعات شرقی استان خودداری کنند.
کارشناس هواشناسی هرمزگان اضافه کرد: از لحاظ دمایی با توجه به افزایش رطوبت نسبی هوا تا اواسط هفته جاری، افزایش قابل توجه دما پیش بینی نمی‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha