آرایش دوباره نیروهای سوریه در منطقه کاهش تنش/ افزایش قربانیان انفجار مین در درعا

تهران - ایرنا- معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه از آرایش دوباره نیروهای سوریه در منطقه کاهش تنش با توجه به تحرکات اخیر تروریست ها خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، «اولگ ژوراولف» معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه در بیانیه ای اعلام کرد که به علت وخامت اوضاع در منطقه کاهش تنش، یگان‌های ارتش سوریه در مسیرهایی که تهدید از آن سرچشمه می‌گیرد، آرایش و تجدید قوا کردند.

این بیانیه افزود: در روز گذشته ۹ حمله راکتی از جانب مواضع گروه تروریستی جبهه النصره در منطقه کاهش تنش در ادلب، پنج حمله راکتی در استان حلب، سه حمله راکتی در استان ادلب و یک حمله راکتی در استان لاذقیه ثبت شد.

همزمان خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) از افزایش شمار قربانیان انفجار مین در منطقه درعا در جنوب این کشور خبر داد.

وزارت کشور سوریه در بیانیه ای اعلام کرد که شمار قربانیان انفجار دیروز شنبه یک مین برجای مانده از گروههای تروریستی در شهرک «دیرالعدس» در ریف شمالی درعا به ۱۱ نفر رسید.

این وزارتخانه افزود: ۲۶ نفر نیز در انفجار این مین زخمی شدند و واحد مهندسی ارتش سوریه سه عدد مین دیگر از جمله یک مین ضد تانک را در فاصله ۲۵ متری محل انفجار خنثی کرد.

برپایه این گزارش، برخی مناطق درعا و حومه آن شاهد حوادث انفجار مین های برجای مانده از گروههای تروریستی است.

بیست و دوم ماه گذشته میلادی سه کودک در انفجار مین برجای مانده از گروههای تروریستی در شهر «انخل» در حومه شمالی درعا جان خود را از دست دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha