نمایش‌های بخش مهمان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان معرفی شدند

همدان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از معرفی پنج نمایش منتخب بخش «مهمان» برای شرکت در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان خبر داد.

مسعود ویژه روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه پنج نمایش در بخش «مهمان» بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان روی صحنه می‌رود، افزود: آثار این بخش شامل برگزیدگان سایر جشنواره‌ها هستند و یا بنا به شرایط و درخواست گروه نمایش به شکل غیررقابتی در این رویداد حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان آثار پذیرفته شده در بخش مهمان را معرفی کرده است، اظهار داشت: نمایش «آخرین تقلب» نوشته فاطمه کیمیا و کارگردانی ابراهیم وفایی از قم (برگزیده جشنواره بچه‌های مسجد)، نمایش «سینا و غول نخود فرنگی» نوشته و کارگردانی حسین فدائی حسین، نمایش «شهر پرندگان» کار گروهی مرکز تخصصی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خراسان رضوی در این جشنواره به روی صحنه می رود.

ویژه تصریح کرد: نمایش «عروسک‌های غول پیکر» نوشته وکارگردانی فاطمه بحرینی از آبادان و نمایش «کمپر سیار نمایش» نوشته و سرپرستی صادق داوری‌فر از تهران نیز از دیگر نمایش هایی هستند که در بخش مهمان بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان روی صحنه می‌رود.

وی اضافه کرد: در این دوره از جشنواره گروه های نمایشی از پنج کشور ایتالیا، یونان، ارمنستان، ترکیه و عراق حضور دارند و با دیگر راه یافتگان به این رویداد رقابت می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: بیست و هفتمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اول تا ششم تیرماه در همدان برگزار می شود و آیین افتتاحیه این رویداد بزرگ فرهنگی نیز روز ۳۱ خرداد ماه جاری برگزار خواهد شد. 

ویژه خاطرنشان کرد: ۱۰ سالن نمایش در شهر همدان و ۹ سالن در سایر شهرستان‌های استان برای اجرای نمایش‌های صحنه ای جشنواره در نظر گرفته شده ضمن اینکه در ۲ محوطه سطح شهر همدان نیز نمایش‌های خیابانی برای علاقه مندان اجرا می شود. 

به گفته وی، پخش همزمان نمایش‌ها در تلوبیون از ویژگی های این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان است که در کنار آن پخش برنامه های گفت و گو محور با محوریت جشنواره در فضای مجازی و شبکه های تلویزیونی تدارک دیده شده است. 

به گزارش ایرنا،«تئاتر، پرواز پروانه های خیال» شعار بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان است که تقویت خلاقیت و ایده های خلاقانه در کودکان را هدفگذاری کرده است. 

همدان پایتخت تاریخ و تمدن اول تا ششم تیرماه میزبان بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری امیر مشهدی عباس است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha