۱۵۰ کیلومتر از راه‌های بوشهر ایمن‌سازی شد

بوشهر - ایرنا - معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در بیش از۱۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی و ۵۰ کیلومتر از راه‌های فرعی این استان شانه سازی و شیب شیروانی ایجاد شد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر روز یکشنبه به نقل از عبدالکریم اخترشناس بیان کرد: شانه‌سازی و شیب شیروانی نقش موثری در ارتقای ایمنی تردد و افزایش ایمنی سفرهای جاده‌ای دارد و در حالی‌که یکی از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی کاهش تعداد تصادف‌های جاده‌ای و تلفات جانی و مالی ناشی از آن است‌، ایمن سازی محورهای ارتباطی می‌تواند به تحقق این هدف کمک کند.

وی عنوان کرد: محورهای ساحلی بوشهر به دیر در محدوده بردخون ، شیف به گناوه ، دیلم به بهبهان و پیچ‌های جاشک مسیرهایی هستند که بیشترین شانه سازی و شیب شیروانی در آنها ایجاد شده است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ادامه داد: بوشهر از استان‌هایی است که محورهای ارتباطی آن به دلیل شرایط جغرافیایی و آب هوایی دچار استهلاک زودرس می‌شود، بنابراین بهسازی و ایمن سازی راه‌های ارتباطی پیوسته در اولویت کاری این اداره کل است.

اخترشناس افزود: علاوه بر این پاکسازی و حفظ حریم جاده‌ها و ایجاد رمپ‌های ورود و خروج استاندارد در بزرگراه‌ها که نقش موثری در کاهش حوادث ترافیکی دارد از دیگر اولویت های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است‌.

وی گفت: اقدامات انجام شده در راستای ایمن سازی مسیرهای ارتباطی بوشهر تنها با بکارگیری تجهیزات، ماشین آلات و لجستیک در اختیار راهداری استان انجام شده است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر یادآور شد: در زمان حاضر استان بوشهر دارای چهار هزار۴۳۱ کیلومتر راه شامل ۶۷۱ کیلومتر بزرگراه، ۸۴۵ کیلومتر راه فرعی، ۵۷۲ کیلومتر راه اصلی و ۲ هزار۲۴۶ کیلومتر راه روستایی است که همواره نیازمند مراقبت و نگهداری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha