۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۸
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84786426
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۸۱۷ میلیارد ریال اعتبار به بخش کشاورزی گناباد تخصیص یافت

گناباد- ایرنا- معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی گناباد گفت: ۲ هزار و ۸۱۷ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال اعتبار در ۹ سرفصل طی سال جاری به این بخش تخصیص یافت.

اسماعیل قربانی روز دوشنبه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبارات در بخشهای مکانیزاسیون بخش کشاورزی، دامدار کارت، سرمایه در گردش دام و طیور و مشاغل خانگی تخصیص یافت.

وی ادامه داد: بیشترین میزان این اعتبار به میزان هزار و ۵۶۷ هزار و ۷۲۰ میلیون ریال به سرمایه در گردش دام و طیور و کمترین مقدار به میزان ۲۵ میلیارد ریال به بخش مکانیزاسیون کشاورزی تخصیص یافت

او اضافه کرد: با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت سیزدهم قرار است سطح زیر کشت محصولات کشاورزی از جمله گندم، جو و پنبه در سال آینده در این شهرستان ۳۰ درصد افزایش می یابد.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد هم به خبرنگار ایرنا گفت: ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار امسال برای بخش فنی و زیربنایی کشاورزی این شهرستان در نظر گرفته شده که ۱۰ میلیارد ریال آن جذب شد.

رمضانعلی قاسمی افزود: گناباد از نظر جذب اعتبارات فنی جهاد کشاورزی رتبه دوم بین شهرستانهای خراسان رضوی را به خود اختصاص داد همچنین ۲۴ میلیارد ریال نیز برای بازسازی قنوات بهاباد و نوقاب گناباد اختصاص یافته که به تدریج تخصیص می یابد.

وی ادامه داد: ۳۷ میلیارد ریال در قالب دامدار کارت و در ۲ مرحله از ابتدای امسال تاکنون برای حمایت از دامداران گناباد تخصیص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: با توجه به افزایش بارندگی چند ماه اخیر تولیدات گیاهی گناباد ۳۰ درصد افزایش یافت و افزون بر ۱۲ هزار تن گندم و جو در این شهرستان تولید و برداشت شد.

قاسمی افزود: چهار هزار و ۵۰۰ تن گندم از طریق کشاورزان گنابادی و سایر شهرستانهای جنوبی خراسان رضوی از ابتدای فصل برداشت این محصول تاکنون تحویل سیلوی این شهرستان شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال سه برابر افزایش داشت.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیتهای دامپروری گناباد زنجیره تولید شترمرغ و کشتارگاه صنعتی دام و طیور در این شهرستان در حال اجراست. 

۲۲ تا ۲۷ خرداد ماه هفته جهاد کشاورزی نام‌گذاری شده است.

گناباد با تولید سالانه ۲ هزار و ۲۰۶ تن تخم مرغ رتبه نخست، ۶۳ هزار و ۵۰۰ تن شیر رتبه دوم، ۲ هزار و ۱۵۹ تن گوشت قرمز رتبه سوم و ۱۳ هزار و ۲۱۶ تن گوشت مرغ، رتبه چهاردهم خراسان رضوی را در بین ۳۳ شهرستان این استان دارد.

۱۴ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی گناباد با کشت و زرع بر روی ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، هزار و ۷۰۰ هکتار دیمزار و پرورش ۵۰۰ هزار راس دام، سالانه ۸۷ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.  

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha