۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۱۸
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84786565
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آب شرب مشترکان پرمصرف شیروان قطع می‌شود

۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۱۸
کد خبر: 84786565
آب شرب مشترکان پرمصرف شیروان قطع می‌شود

بجنورد-ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب شیروان گفت: با توجه به کاهش بارندگی، خشکسالی های پی در پی و تبعات آن در صورت عدم رعایت الگوی مصرف، آب مشترکان پرمصرف، بد مصرف و غیرمجاز قطع می‌شود.

 شهرام رمضانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهروندان در صورت مشاهده، مشترکان پرمصرف، بد مصرف و غیرمجاز را به این اداره اطلاع دهند اظهار داشت: الگوی مصرف هر مشترک در ماه ۲۰ مترمکعب است، در این روزها توان تولید ۲۷۰ لیتر بر ثانیه و خروجی مخازن به طور متوسط ۳۵۰ لیتر بر ثانیه است که در پیک مصرف به ۴۱۵ لیتر در ثانیه می رسد.

وی با اشاره به اینکه اکنون در روزهای گرم خروجی مخزن بیش از ۴۰۰ لیتر بر ثانیه نشان می دهد خاطرنشان کرد: ۱۰۰ لیتر بر ثانیه کاهش دبی داریم که در روزهای اخیر ۲ حلقه چاه وارد مدار شده و در مجموع کل ۱۹ حلقه چاه وارد مدار است.

رمضانی با تاکید بر رعایت و صرفه جویی شهروندان در مصرف آب اضافه کرد: با اضافه شدن شهر خانلق و روستای حسین آباد از توابع بخش مرکزی و افزوده شدن سه هزار خانوار جدید دچار کمبود آب شدیم و با رعایت صرفه جویی نهایتا ۳۵۰ لیتر بر ثانیه می توانیم آب تحویل دهیم و مدیریت کنیم.

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان با بیان اینکه متوسط مصرف هر واحد خانگی این شهر در ماه، ۱۱.۷۲ مترمکعب است گفت: به زودی چاه های شماره ۴ و ۳ شیرکوه وارد مدار خواهد شد که توان تولید ۷۰ لیتر بر ثانیه افزایش پیدا می کند.

به گفته رمضانی از مجموع کل اشتراکات آب استان، ۱۸ درصد مربوط به شیروان است.

۸۹ درصد مشترکان آب شیروان مسکونی و ۱۱ درصد تجاری، اداری و صنعتی هستند.

شهر شیروان با ۸۵ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی، بیش از ۴۲ هزار مشترک آب دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha