۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۰۰
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84786633
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۱۵ درصدی تولید گندم در اشنویه

۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۰۰
کد خبر: 84786633
افزایش ۱۵ درصدی تولید گندم در اشنویه

مهاباد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی اشنویه گفت: در سال زراعی‌ جاری تولید گندم از مزارع این شهرستان با ۱۵ درصد افزایش نسبت به پارسال به ۲۳ هزار تُن می‌رسد.

مراد رسول انصاری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی جاری ۹ هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت که از این میزان ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار به صورت دیم و ۲ هزار و ۶۵۰ هکتار نیز به صورت آبی است.

وی اظهار کرد: ارقام کشت شده گندم در مزارع این شهرستان از انواع «سرداری»، «آذری» و «باران» در اراضی دیم و ارقام «میهن»، «پیشگام» و «حیدری» در اراضی آبی است.

مدیر جهاد کشاورزی اشنویه اضافه کرد: مرکز تعاون روستایی کار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را در اشنویه را براساس قیمت تضمینی اعلام شده از سوی دولت بر عهده دارد.

انصاری با بیان اینکه ۳۶ دستگاه کمباین کار برداشت غلات در این شهرستان را انجام می‌دهند، ادامه داد: کشاورزان در سال زراعی‌جاری جهت تهیه بذرهای اصلاح شده موردنیاز خود می‌توانند به شرکت‌های مجوزدار بوجاری و فرآوری بذر مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، اشنویه دارای ۳۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که از این مقدار حدود ۱۷ هزار هکتار زیرکشت محصولات زراعی است؛ مهمترین محصولات زراعی این شهرستان گندم، چغندرقند و نخود است.

گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک، نقش اساسی در تغذیه انسان داشته و به تنهایی بیش از ۵۰ درصد اراضی زراعی کشور را به خود اختصاص داده است.

این شهرستان در جنوب اذربایجان غربی واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha