۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۱۷
کد خبر: 84786780
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقدامات پلیس هند برای مقابله با اسلام ستیزی

۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۱۷
کد خبر: 84786780
اقدامات پلیس هند برای مقابله با اسلام ستیزی

تهران- ایرنا - نیروهای پلیس در ایالت «اوتار پرادش» هند خانه برخی افراد متهم به دخالت در ناآرامی های هفته گذشته که با توهین به پیامبر اسلام آغاز شد را تخریب و تعدادی را دستگیر کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز» پلیس در ایالت «اوتار پرادش» هند خانه برخی افراد متهم به دخالت در ناآرامی های هفته گذشته که با توهین به پیامبر اسلام آغاز شد را تخریب و عده ای را دستگیر کرد. این درحالی است که پلیس کشمیر نیز جوانی را  دستگیر کرد که با ارسال ویدئویی در شبکه یوتوب سخنگوی حزب حاکم که سخنان ضد دین اسلام گفته بود را تهدید می کرد.

مسلمانان هفته های اخیر در سراسر هند در واکنش به اظهارات اسلام ستیزانه دو نفر از نمایندگان حزب « بهاراتیا جاناتا» به رهبری نارندرا مودی نخست وزیر این کشور اعتراض های خیابانی برگزار کردند. در همین راستا درگیری میان مسلمانان و هندوها آغاز شد که در مناطقی به درگیری پلیس با تظاهرکنندگان انجامید.

براساس اطلاعات پلیس، در  ایالت «اوتار پرادش» بیش از ۳۰۰ نفر در ارتباط با این ناآرامی ها دستگیر شده اند. 

در این میان حزب حاکم « بهاراتیا جاناتا » «نوپور شارما»  سخنگوی حزب را تعلیق و «ناوین کومار جیندال» دیگر نماینده این حزب را  به دلیل اظهارات ضد اسلامی اخراج کرد.پلیس برای این دو نفر پرونده تشکیل داده است و دولت نیز اعلام کرده اظهارات این دو نفر دیدگاه های حزب حاکم نیست و نظرات شخصی خودشان بوده است. 

طی هفته گذشته «یوگی آدیتیانات» رئیس ایالت «اوتار پرادش» در فرمان رسمی اعلام کرد هر بنیاد غیرقانونی و خانه ای که به هرشکلی در درگیری ها و ناآرامی های اخیر دست داشتند باید تخریب شود. بدین ترتیب خانه شخصی که دخترش از فعالان حقوق زنان مسلمان بود با حضور پلیس تخریب شد. اموال دو فرد دیگر که متهم به سنگ پراکنی به نمازگزاران در روز جمعه بودند نیز تخریب شد. 

«نارندرا مودی» نخست وزیر هند تاکنون درباره این شورش ها اظهار نظری نکرده است. 

مقام های رسمی در شرق ایالت «بنگال غربی» با اعلام وضعیت اضطراری گردهمایی های عمومی را  در منطقه صنعتی «هووارا» تا روز ۱۶ ژوئن ممنوع کردند. 

رهبران کشورهای اسلامی مانند قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، عمان، اندونزی، مالزی، پاکستان، ایران و افغانستان خواستار عذرخواهی دولت هند و احضار دیپلمات ها برای اعتراض به اظهارات ضد اسلامی این دو مقام دولتی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha