پست برق هفت‌تپه با ظرفیت ۱۶۰ مگاولت آمپر برق دار شد

اهواز - ایرنا - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت : با تعویض ترانس دوم پست برق انتقال و فوق توزیع هفت‌تپه به ظرفیت ۱۶۰ مگاولت آمپر این پست وارد مدار شد.

به گزارش دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ اظهار داشت : عملیات تعویض ترانس دوم پست ۲۳۰ به ۱۳۲ کیلوولت هفت‌تپه اصلی به ظرفیت ۱۶۰ مگاولت آمپر به پایان رسید و این پست برق‌دار شد.

وی با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه ۳۵۰ میلیارد ریال است افزود: با بهره‌برداری از این ترانس ،برق مشترکان جدید منطقه از جمله شرکت‌های پاک‌چوب و آران‌رخ تامین خواهد شد و باعث افزایش ضریب اطمینان، بهبود و پایداری شبکه برق در منطقه‌ می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اضافه کرد: در فروردین ماه سال جاری نیز ترانس اول این پست با ظرفیت ۱۶۰ مگاولت آمپر تعویض شده بود.

دشت‌بزرگ بیان کرد: با تعویض ۲ ترانس پست ۲۳۰ به ۱۳۲ کیلوولت هفت‌تپه و ۴۰ مگاولت ظرفیت موبیل نصب شده در این پست، ظرفیت پست هفت‌تپه به ۳۶۰ مگاولت آمپر رسیده است.

وی اظهار کرد:  از مهرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون با احتساب ظرفیت فوق ۸۱۵ مگاولت آمپر در بخش انتقال و فوق توزیع به ظرفیت شبکه تحت نظارت این شرکت در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان وظیفه تامین و پایداری برق در شبکه انتقال و فوق‌توزیع دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha