طرح گردشگری "باغ گشت" در روستاهای مهریز برگزار شد

یزد- ایرنا- طرح فرهنگی گردشگری "باغ گشت" برای نخستین بار در استان یزد با حضور جمعی از مردم، میهمانان و مسئولان شهرستان مهریز در بافت تاریخی و طبیعی روستای طزنج بخش مرکزی و دهستان میانکوه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در جریان اجرای این طرح که از صبح تا شب دوشنبه به ابتکار اداره میراث فرهنگی، گردشگری و  صنایع دستی مهریز با همکاری برخی نهادها و تشکل‌ها این حوزه برگزار شد، شرکت‌کنندگان به صورت خانوادگی از کوچه باغ‌ها و جاذبه‌های روستای طزنج، قلعه تاریخی و بوم‌گردی و باغ این روستا دیدن کردند.

محمد دهقان بنادکی فرماندار مهریز در این برنامه گفت: برگزار طرح باغ گشت علاوه بر مناطق شهری، در روستاها با حضور مسافران، میهمانان و گردشگران نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی این مناطق دارد.   

مهدی شکری بغدادآباد بخشدار مرکزی و مجاهد کرباسی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهریز نیز معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی مناطق روستایی به مردم و گردشگران در قالب طرح باغ گشت را در رونق هرچه بیشتر صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی موثر دانستند.

طرح گردشگری "باغ گشت" در روستاهای مهریز برگزار شد

در پایان این طرح در آیینی  از متولیان بوم‌گردی منطقه و فعالان باغ گشت روستایی با اهداء لوح سپاس قدردانی صورت گرفت و مقرر شد همه هفته در مهریز این طرح با قوت و همراه با برنامه‌های متنوع برگزار شود. .   

برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و معرفی ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی از اهداف برگزاری طرح باغ گشت است.

مهریز ۶۰۰ اثر تاریخی شناسایی‌ شده دارد و باغ پهلوان پور، قنات حسن‌آباد مشیر و دهنو در فهرست آثار سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد(یونسکو) ثبت شده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha