۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۳۶
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84787724
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال بیش از ۸۴ هزار تن غلات در میاندوآب برداشت می‌شود

مهاباد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: امسال ۱۷ هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان زیر کشت غلات رفته است که از این میزان پیش‌بینی می‌شود ۸۴ هزار و ۵۰۰ تن محصول برداشت شود.

علی دیانتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این میزان ۱۵ هزار و ۴۴۵ هکتار به کشت محصول گندم و ۲ هزار و ۱۵۲ هکتار نیز به کشت جو اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: امسال همچنین ۱۶۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت محصول کلزا اختصاص یافته است که پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۵۰۰ تن کلزا از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شود.

امسال بیش از ۸۴ هزار تن غلات در میاندوآب برداشت می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در ادامه با بیان اینکه مراکز خرید گندم شهرستان آماده دریافت گندم مازاد بر مصرف کشاورزان منطقه هستند، اظهار کرد: خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم با محاسبه پاداش و کرایه حمل ۱۲۵ هزار ریال و کلزا  ۲۳۰ هزار ریال تعیین شده است.

دیانتی گفت: به منظور جلوگیری از تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران، مراکز خرید گندم باید روزانه، لیست کشاورزانی که محصول خود را تحویل این مراکز می دهند را جهت پرداخت بهای محصول در اختیار بانک کشاورزی قرار دهند.

وی افزود: خرید غلات همچون سال گذشته از طریق «سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی» انجام خواهد گرفت و جهت تسریع در روند خرید، کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی باید نسبت به تکمیل و بروزرسانی اطلاعات گندمکاران در سامانه مذکور اقدام کنند. 

دیانتی با تاکید بر لزوم انجام معاینه فنی کمباین‌ها توسط ناظرین فنی برداشت، در راستای به حداقل رساندن ریزش محصول در هنگام برداشت، گفت: کمباین‌داران در خصوص رعایت نکات فنی لازم جهت تردد در جاده‌ها و نصب شبرنگ و چراغ‌های هشدار دهنده با حضور نماینده تعاونی کمباین داران، آموزش‌های لازم را خواهند دید.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: همچنین کمباین‌های مجهز به هد مخصوص برداشت کلزا، در این شهرستان، آماده برداشت محصول کلزاکاران هستند.

وی با اشاره به اهمیت پلاک‌گذاری تراکتورها در تأمین به موقع سوخت مورد نیاز این ادوات، گفت: از چهار هزار و پنج دستگاه تراکتور موجود در میاندوآب، تعداد سه هزار و ۵۰۰ دستگاه پلاک گذاری شده و تعداد ۲۵۰ دستگاه نیز در دست اقدام است.

دیانتی از صاحبان تراکتورهایی که تاکنون نسبت به پلاک گذاری اقدام نکرده‌اند، درخواست کرد جهت جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در برخورداری از سهمیه سوخت ماشین آلات خود، نسبت به تشکیل پرونده و پلاک گذاری تراکتورهایشان اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، دشت حاصلخیز میاندوآب دارای ۹۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت شامل ۶۰ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم با تنوع کشت ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha