میزبانی کیش از جام هواداری فوتبال در قالب جشنواره جزیره فوتبالی

کیش - ایرنا - دبیرکل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش گفت: این جزیره از اول تیر تا پایان آذر سال جاری در قالب جشنواره جزیره فوتبالی میزبان هواداران جام جهانی است.

به گزارش ایرنا، محسن قریب دوشنبه شب در کنفرانس خبری جزیره فوتبالی اظهار داشت: جزیره کیش با برگزاری این جشنواره با همت و پشتیبانی بخش خصوصی و همکاری بخش دولتی به دنبال معرفی خود به ایرانیان و جهانیان است و در نظر دارد میزبان تمام کسانی که علاقه مند هستند بازی ها را ببیند ولی شرایط سفر به قطر را ندارد باشد.

وی اضافه کرد: مناطق آزاد ظرفیت‌های بالایی دارند و هنوز از ظرفیت‌های این مناطق به خوبی استفاده نشده است و جزیره کیش به عنوان یک منطقه آزاد با اجرای کامل قانون مناطق آزاد در حوزه گردشگری باید از این رویداد به بهترین شکل استفاده کند.

قریب افزود: ایجاد رونق اقتصادی در جزیره، تبدیل کیش به عنوان مقصد ویژه برای رویدادهای بین المللی، تحقق اهداف سیاست های بالادستی کشور بر مبنای توافقات صورت گرفته بین ایران و قطر در همکاری برای برگزاری جام جهانی و برندینگ کیش در عرصه تورسیم ورزشی و تامین و پشتیبانی از منابع غذایی و امکانات مورد نیاز قطر از دیگر اهداف برگزاری جشنواره فوتبالی است.

دبیرکل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش یادآور شد: حضور ستاره‌های بزرگ فوتبال، برگزاری مسابقات مختلف ملی و بین المللی، نمایش پخش زنده مسابقات فوتبال با حضور کارشناسان داخلی و خارجی فوتبال در طول برگزاری جشنواره از جمله برنامه های بخش خصوصی برای میزبانی از هواداران جام جهانی در این جشنواره است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های جزیره کیش ظرفیت های مناسبی میزبانی از ایرانیان و گردشگران خارجی است افزود: فرودگاه برای فرود هر نوع هواپیما درحال آماده سازی است و در کنار آن امکان اسکان بیش از 19 هزار نفر در 52 هتل در دست بهره برداری، مجموعه‌های تفریحی و گردشگری حاکی از توانایی این جزیره در برگزاری این جشنواره بین المللی است.

قریب افزود: معتقدم با تفویض اختیار برگزای این جشنواره به بخش خصوصی مجددا اعتماد این بخش در برگزاری رویدادهای مخلتف محک زده می شود و هم اکنون منابع مالی این جشنواره بزرگ توسط بخش خصوصی تامین شده است درصدد هستیم رونق اقتصادی برای همه فعالان کیش در قالب این رویداد فراهم شود.

دبیرکل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش گفت: سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه زیربنایی ترمیم و ساخت پنج زمین با چمن هیبرید را در دستور کار قرار داده است که این زیرساخت ها با یک هزار میلیارد ریال اعتبار تا پایان مرداد آماده بهره برداری خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی های مختلف در این جشنواره گفت: برگزاری روزهای فیفا (فیفا دی) از جمله برنامه های مختلف این جشنواره است که امیدواریم اولین  فیفا دی پیش از جام جهانی را در شهریور با حضور تیم ملی در جزیره کیش برگزار کنیم.

قریب یادآور شد: ایران هفته آخر شهریور میزبان کاپ جام جهانی با حضور سفیران فیفا است که تلاش می شود این سفیران به همراه کاپ یک روز در جزیره کیش اقامت داشته باشند و به صورت ویژه در معرض دید علاقه مندان قرار بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha