۱۸۱ میلیارد ریال تسهیلات تامین نهاده‌ها به بخش دام و طیور استان بوشهر پرداخت شد

بوشهر - ایرنا - مدیر شعب بانک کشاورزی استان بوشهر گفت: در خردادماه جاری تاکنون ۱۸۱ میلیارد ریال تسهیلات مردمی سازی یارانه‌ها به ۵۶ نفر از فعالان واحدهای آبزی پروری، مرغداری و دامداری در این استان پرداخت شده است.

عباس قایدی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: تاکنون ۵۱۶ نفر در استان بوشهر برای دریافت دامدار کارت و تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش واحدهای آبزی پروری و مرغداری و دامداری درخواست خود را در سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری جهاد کشاورزی (سیتا) ثبت کرده‌اند که از این شمار ۳۲۴ نفر با گرفتن معرفی‌نامه و به شعب بانک کشاورزی هدایت شدند.

وی افزود: پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش ارزان قیمت در راستای برنامه‌های دولت در طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و با هدف حمایت از صنعت دام و طیور و آبزی پروری در حال انجام است و از اولویت های بانک کشاورزی قرار دارد.

قایدی‌زاده عنوان کرد: دامدارکارت با سقف اعتبار ۲ میلیارد ریال، نرخ بهره ۱۰ درصد و بازپرداخت دوره ۹ ماهه صادر می‌شود و برای تامین نهاده‌های مورد نیاز و مواد اولیه تولید در نظر گرفته شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: در راستای تعاملات انجام شده، این تسهیلات به همه افراد متقاضی بدون توجه به سابقه آنها از نظر چک برگشتی، بدهی معوق و دیگر محدودیت‌ها، با ضمانت‌های تسهیل شده اختصاص می‌یابد.

قایدی‌زاده اضافه کرد: این تسهیلات در کمترین زمان ممکن پس از ثبت درخواست و مراجعه به بانک پرداخت می‌شود و بر اساس اعلام دولت روند ثبت تقاضا و پرداخت تسهیلات تا پایان شهریورماه  ادامه دارد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: سال گذشته نیز صدور دامدار کارت با هدف حمایت از کشاورزان و دامداران تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال با نرخ ۱۲ درصد و بازپرداخت یک ساله در کشور و استان بوشهر اجرا شد که در این قالب ۳۳۳ میلیارد ریال به ۸۰۴ نفر  پرداخت شد.

وی افزود: دامدارانی که سال گذشته و سال جاری از تسهیلات دامدار کارت استفاده کرده‌اند نیز می توانند بر اساس تعداد دام موجود تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha