از آخرین وضعیت مصدومان حادثه کارخانه فیروزآباد فارس تا اجرای پروژه آبرسانی غدیر در خوزستان

استانها -ایرنا - خبرنگاران ایرنا در استان ها امروز سه شنبه علاوه بر انعکاس رخدادها، سوژه های متنوعی را پیگیری کردند که مهمترین آنها می‌توان به ترخیص ۱۱۴ مصدوم کارخانه کربنات سدیم فیروز آباد فارس ،پیگیری حل مسئله آب اصفهان در سفر رییس جمهور و اجرای پروژه آبرسانی غدیر در خوزستان اشاره کرد.

به گزارش گروه استان‌ها، مراکز و دفاتر ایرنا، امروز علاوه بر پوشش برنامه های خبری در سطح استانی و ملی، موضوعات مختلفی را  همچون روزهای گذشته دستمایه تولید اخبار ، مصاحبه ها و گزارش‌های خبری و تحلیلی خود قرار دادند که با مطالعه آنها می‌توان از رخدادهای مهم کشور اطلاع پیدا کرد.

خلاصه حادثه اینکه ساعت ۱۶ و ۳۵ دقیقه دوشنبه، نشت نیتروژن،  موجب ترکیدگی لوله اتصال به مخزن شد که در نتیجه موجب آتش سوزی یکی از مخازن نیتروژن و مسمومیت تنفسی افراد نزدیک به محل حادثه شد. این حادثه تلفات جانی نداشت و این واحد صنعتی به منظور کنترل و مدیریت تا اطلاع بعدی تعطیل شد.

دکتر سید وحید حسینی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بازدید شبانه از بیمارستان حضرت قائم (عج)، ضمن بررسی روند ارایه خدمات درمانی به مصدومان حادثه نشتی مواد شیمیایی در کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد، گفت:در این حادثه ۱۳۳ مصدوم در بیمارستان فیروز آباد پذیرش شدند و تاکنون ۱۱۴ مصدوم ترخیص شده اند.

در زمان بهره‌برداری این کارخانه اعلام شد که این واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۲۰ هزار و  ۶۷ میلیارد ریال و با اشتغال بیش از هزار و سه نفر در شهرستان فیروزآباد به بهره برداری رسیده است. 

در همین حال حبیب‌الله جمشیدی سرپرست فرمانداری شهرستان فیروزآباد با رد شایعات در رابطه با آمار فوتی حادثه کارخانه کربنات سدیم این شهرستان در فضای مجازی گفت: هیچ یک از ادعاها صحت ندارد و این حادثه فوتی نداشته است‌.

برای آگاهی از آنچه در حادثه شامگاه ۲۳ خرداد در این کارخانه چه گذشت گزارش مروری بر حادثه کارخانه فیروزآباد فارس را بخوانید.

از آخرین وضعیت مصدومان حادثه کارخانه فیروزآباد فارس تا اجرای پروژه آبرسانی غدیر در خوزستان

امروز گزارشی با عنوان گنج پنهان و آینده روشن سیستان و بلوچستان از مرکز زاهدان منتشر شده است که در بخشی از آن می خوانیم :وقتی رهبر معظم انقلاب با شناخت عمیقی که از این منطقه دارند آن را گنج پنهان نامیدند نشان می دهد که در صورت همکاری و همراهی و سرمایه گذاری نیروهای بومی در کنار تلاش، همت و عنایت دولت می توان این منطقه را به مرکز توسعه تجارت، ترانزیت، گردشگری و کشاورزی و صنعتی تبدیل کرد.«گنج پنهان و تنگه احد» ۲ عنوان و افتخار مهم و بزرگ اعطایی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان است.

مرکز ایرنا در مازندران هم گزارشی تحت عنوان بام‌های رنگی ؛ آغازی بر پایان روستانشینی سنتی در مازندران  منتشر کرده است که در قسمتی از این مطلب آمده است :پیشرفت ناموزون و بدون برنامه گردشگری در مازندران و تبدیل شدن گردشگری به خوش‌نشینی طی دو دهه اخیر سبب شد که بخش مهمی از محیط زیست این استان تحت فشار ساخت‌وسازهای خارج از ضابطه قرار بگیرد. ساخت‌وسازهایی که سال‌هاست برای مقابله با آن‌ها تأکیدهای تکراری مستمری دیده و شنیده می‌شود. اما به نظر می‌رسد آن‌قدر در مازندران ریشه دوانده که به این سادگی‌ها امکان مقابله با آن وجود ندارد. مهم‌تر این‌که خروجی سال‌ها کم‌توجهی به این ساخت‌وسازها و اشتهای تمام نشدنی خوش‌نشینان به مالکیت زمین و ویلا در مناطق مختلف مازندران سبب شد چندصدهزار واحد خوش‌نشینی در این استان طی حدود دو دهه اخیر ساخته شود.

امروز گزارش دیگری از ساری با عنوان مسکن مهر میارکلا در ساری؛ مشکلی برای تمامی دولت‌ها بر روی خروجی قرار گرفت که در آن آمده است :مسکن مهر میارکلا ساری که قرار بود سال ۸۸ به متقاضیانش تحویل شود طی بیشتر از یک دهه گذشته به چنان مشکل بغرنجی تبدیل شده که گویی راه حلی برایش وجود ندارد ، ولی مسوولان استانی دولت سیزدهم بر این باورند که این مشکل را تا پایان امسال حل خواهند کرد.

از آخرین وضعیت مصدومان حادثه کارخانه فیروزآباد فارس تا اجرای پروژه آبرسانی غدیر در خوزستان

گزارشی میدانی از وضعیت نانوایی‌های شهر بیرجند با عنوان امیدواری به افزایش کیفیت نان با ساماندهی یارانه آرد بر روی خروجی قرار گرفت که در ابتدای آن آمده است :بررسی میدانی نانوایی‌های شهر بیرجند حکایت از تداوم گلایه‌ شهروندان از کیفیت نان‌ دارد و در حالی که به عقیده نانوایان قیمت نان نسبت به هزینه‌ها پایین است، امیدواری به رفع این مشکلات با ساماندهی یارانه‌های حوزه آرد و نان افزایش یافته است.

توسعه کیفی رسانه های قزوین، مطالبه‌ ای که نیاز به چکش کاری دارد از دیگر گزارش های استان ها است و در مقدمه عنوان کرده :ماجرا از آنجایی شروع شد که خبرنگاران و روزنامه‌نگاران استان قزوین در این چندسال گذشته به خصوص یک سال اخیر به این نتیجه رسیدند که عده‌ای غیرحرفه‌ای و بدون تخصص با اهداف نادرست در پوشش رسانه‌ با گرفتن امتیاز یک نشریه، خبرگزاری، کانال تلگرامی و یا صفحه‌ای در پیام رسان‌های اجتماعی بدون آن که نقشی در اطلاع رسانی ایفا کنند و یا حتی یک خط خبر بنویسند، از مزایای مادی و معنوی این حرفه برای خودشان دکان بازار ایجاد کرده‌اند.

امروز در تقویم کشور ۲۴ خرداد روز جهانی اهدای خون؛ نامگذاری شده است. در همین زمینه مرکز گرگان گزارشی با عنوان گلستانی‌های نیازمند به اکسیر سرخ حیات  منتشر کرده که در مقدمه آن آورده است : اهدای خون جلوه بارزی از ایثار و جانفشانی برای نجات همنوعان است که با توجه به گسترش انواع بیماریهای نوظهور و بروز حوادث ناگوار در جامعه، ضرورت تعمیم و اشاعه این کار خداپسندانه از جمله استان گردشگرپذیر گلستان بیش از پیش احساس می شود.

در بخشی از گزارش با عنوان ازدواج و چالشی به نام لباس عروس از مرکز بجنورد هم می خوانیم :این روزها زوج‌های جوان حتی اگر بخواهند بر تورم افسار گسیخته هم غالب شوند در مسیر ازدواج با چالش‌های گوناگون از جمله تهیه لباس مناسب عروسی مواجه می‌شوند که خرید یا اجاره آن در خراسان شمالی سر به فلک کشیده است.

نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سبزوار، تامین پایدار انرژی غرب خراسان رضوی هم گزارشی از مشهد که در بخشی از آن نوشته نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سبزوار یکی از طرح های ملی در دست احداث با هدف افزایش ظرفیت تولید برق و تامین نیاز صنایع منطقه به شمار می رود که علیرغم موانع مختلف، عملیات اجرایی آن در دولت سیزدهم شتاب گرفته است.

بوشهر امروز گزارشی تحت عنوان خور گناوه کانون آلودگی زیست محیطی منتشر کرد که در بخشی از آن می خوانیم: خور (حوضچه آبراه) بندر گناوه محل استقرار و پهلوگیری شناورها به علت انباشت پسماندها، به کانون آلودگی زیست محیطی تبدیل شده است.گناوه، یکی از قدیمی‌ترین بنادر جنوبی کشور است که شغل و معیشت عمده مردم این دیار به دریا و از طریق مبادلات با کشورهای همسایه خلیج فارس و صادرات و واردات کالا وابسته است.

چگونه سرنوشت "بوکلند" در شیراز به بلوک سیمانی گره خورد؟ عنوان گزارشی از فارس است که در در مقدمه آن آورده است: مهر و موم کافه کتاب بوکلند شیراز و بلوک چینی مقابل ورودی این مجموعه فرهنگی توسط شهرداری این کلانشهر، واکنش برخی فعالان فرهنگی و شهروندان را در پی داشته است.خبر تعطیلی و مهر و موم کافه کتابی در بلوار ارم شیراز به نام بوکلند واکنش بعضی شهروندان و فعالین حوزه فرهنگی این شهر را در فضای مجازی و حقیقی به دنبال داشت.

یاسوج هم گزارشی با عنوان روایت جالب و شنیدنی نامگذاری سه قلوهای لنده ای منتشر کرده و  به مقوله فرزند آوری و اهمیت آن پرداخته است .

براساس گزارش خبرنگاران ایرنا ، اصفهان و کرمانشاه مقصد سفرهای قریب الوقوع رییس جمهور و هیات دولت است و با این رویکرد مطالبی با عنوان عملیاتی شدن منطقه آزاد و اتمام طرح گرمسیری مطالبه مردم قصرشیرین از رئیس جمهور ، نماینده مردم لنجان در مجلس: تامین آب، اولویت نخست اصفهان است ، اجرای ۱۳ طرح میراث فرهنگی اصفهان در سفر رییس جمهور به این استان ارائه می‌شود‎ روی خروجی ایرنا رفته است .

از آخرین وضعیت مصدومان حادثه کارخانه فیروزآباد فارس تا اجرای پروژه آبرسانی غدیر در خوزستان

مرکز کرمانشاه  گزارشی از ۲ گردشگر آلمانی که ایران را برای گشت و گذار با دوچرخه انتخاب کرده‌اند، منتشر کرده است و به نقل از این گردشگران  عنوان کرده است که در کنار جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی،  ایران کشوری امن است.

 تولید ۲۰۰ کیلوگرم خاویار در استهبان ، نوید بخش رونق پرورش آبزیان، ضایعات ۳۰ درصدی نان در لرستان و دسترنجی که دور ریز می‌شود،کمبود زیرساخت های اولیه زندگی در روستاهای باشت ، جشنواره ملی گل‌محمدی لاله‌زار در بام ایران معطر به نام سردار دل‌ها ، اختصاص۹۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری ،جذب ۶۰ درصد از اعتبارات عمرانی سفر رئیس جمهور به  استان سمنان، بازدید فرمانده مرزبانی فراجا از پایانه مرزی مهران ،تولید پیله در قطب پرورش کرم ابریشم خراسان شمالی ،خور گناوه کانون آلودگی زیست محیطی ،راه اندازی پارک علم و فناوری برای رفع مشکلات کشاورزی کشور در البرز،نفتکش افراماکس ۳ و ۴ چهار ساخته می شود، رسیدگی به پرونده ۵ نانوایی کرمان که آرد را فروختند/تعزیرات: برخورد فوری می‌شود ،اختصاص۸۲۳میلیارد ریال تسهیلات به صندوق کارآفرینی کهگیلویه و بویراحمد، سهم دریا در اقتصاد کشور ۲ برابر می شود ،تصادفات بامداد امروز در زاهدان ۵ کشته بر جا گذاشت ،آغاز شانزدهمین جشنواره موسیقی خوزستان ،شهید اقتدار دفاعی کشور با قدردانی مردم سمنان تشییع و خاکسپاری شد ،رتبه ۲۵۱ تا ۳۰۰ دانشگاه مراغه در آسیا ،گلزار شهدای قدیمی‌ترین قبرستان مسلمانان ایران در آستانه ساماندهی دوباره  نیز از جمله مطالب دیگر ایرنا است که امروز منتشر شده است.

از آخرین وضعیت مصدومان حادثه کارخانه فیروزآباد فارس تا اجرای پروژه آبرسانی غدیر در خوزستان

 عناوین خبری مهم استان ها 

 امروز سه شنبه سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور برای نظارت میدانی و بررسی آخرین وضعیت پیشرفت و تحقق مصوبات سفر استانی آیت‌الله رئیسی و رفع موانع احتمالی و تسریع در روند اجرا به استان فارس سفر کرد. بازدید از طرح آزادراه شیراز - اصفهان، بازدید از کارخانه آزمایش مرودشت و کارخانه کاغذسازی زاگرس، دیدار با آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز و حضور در جلسه پیگیری مصوبات از برنامه‌های سفر یک روزه مرتضوی به این استان است.

معاون اجرایی رئیس جمهور پیش تر اعلام کرده بود که تاکنون مصوبات ١٧ استان قطعی و ابلاغ و پیش‌بینی‌های لازم برای ابلاغ اعتبارات ۱۰ استان دیگر هم انجام شده است که بعد از عبور از تأمین منابع برای هدفمندی به پروژه‌های عمرانی تخصیص داده می‌شود.

وی با حضور سرزده در بیمارستان خیریه ابوعلی سینای شیراز، ضمن عیادت از بیماران بستری در این مرکز، در گفت‌وگو با همراهان آنها در جریان روند خدمات‌رسانی و مشکلات مربوط به پیوند اعضا قرار گرفت.

از آخرین وضعیت مصدومان حادثه کارخانه فیروزآباد فارس تا اجرای پروژه آبرسانی غدیر در خوزستان

خبر دیگر استان ها اینکه سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در آیین بهره برداری از نخستین پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران که در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) ایجاد شده، با اشاره به اینکه رییس جمهور تاکید زیادی بر مساله علم و فناوری در بخش کشاورزی دارند، گفت: بخش کشاورزی ایران تشنه علم و فناوری است.

وی گفت : یکی از اهداف اصلی ما افزایش بهره وری در بخش کشاورزی که این هدف  با بهره گیری از علم و فناوری  محقق می شود.

وی با بیان اینکه از مسیر علم و فناوری می توان  به این جایگاه برسیم، گفت: تاکید زیادی رییس جمهور بر این مساله داشتند و امسال سال تولید دانش بنیان واشتغال آفرین است و تمام مصادیقی که رهبر معظم انقلاب نیز نام بردند بیشتر به حوزه کشاورزی مربوط می شود که همین موضوع وظیفه سنگینی برای بخش کشاورزی ایجاد کرده است.

سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در هشتمین نشست مرزی فرماندهان مرزبانی ایران و عراق در ایلام اظهار داشت: مراودات مرزبانی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در عالی ترین سطح ممکن در سال های اخیر قرار داشته است. ارتباط مرزبانی ۲ کشور در شرایط فعلی که تهدید و چالش در همه‌ مرزهای دنیا وجود دارد، بسیار بی نظیر است.

عباس شیراوژن معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در نشست هیات رییسه دانشگاه علوم‌ پزشکی لرستان گفت: اساتید دانشگاه نقش بسیار مهم و موثری در ایجاد فرهنگ سازی در جامعه دارند. مقوله ی فرهنگ صرفا مناسک مذهبی و عبادت نیست زیرا فرهنگ فراتر از آن است و باورها و اعتقادات مردمی را در بر می گیرد و به نوعی همه در آن نقش دارند.

علی آذری نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت: ازسرگیری فعالیت ترانزیتی و تجاری مرز باجیگران خراسان رضوی از درخواستها و مطالبات ۲ طرف ایرانی و ترکمنستانی است و هر ۲ برای فعالتیهای تجاری در این مرز هم نظر هستند. وی افزود: پیش از این "وفا حاجی اف" معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان به ایران سفر کرد که با مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه جلساتی با وی برای افزایش همکاری در خصوص تبادل نفت و گاز برگزار کردیم و بحث مرز باجگیران و مطالبات ۲ طرف در این خصوص نیز در این نشستها مطرح شد.

علی حدادی نماینده مردم طالقان،نظرآباد،چهارباغ و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی مهلت یک ماهه برای حل مشکلات درمانی شهرستان های غرب استان البرز تعیین کرده است.

وی  درنشستی با  حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به همراه معاونان این وزارتخانه ، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به صورت تخصصی موضوع نیازها و سرانه های پایین بهداشتی و درمان در شهرستان های طالقان،نظرآباد ،ساوجبلاغ و چهارباغ مورد بررسی قرار گرفت.

ابراهیم نعیمی مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در کارگاه آموزشی سلامت، ایمنی و محیط زیست که با حضور کارشناسان این حوزه در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: بازنگری آیین نامه مراکز مشاوره دانشگاه‌ها به تازگی تمام شده است و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به زودی آن را ابلاغ می کند. بر همین اساس دانشگاهها نیز باید نگرش خود را در موضوع ابعاد مختلف سلامت تغییر دهند.

 محمد جوانبخت معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا  در حاشیه بازدید از پروژه آبرسانی غدیر در شهرستان کرخه با بیان اینکه با اجرای پروژه آبرسانی غدیر، آب جنوب خوزستان از لحاظ کمی و کیفی در شرایط بسیار مناسب و پایداری قرار خواهد گرفت گفت: این پروژه تابستان امسال بهره‌برداری خواهد شد.

وی بیان کرد: با اجرای این پروژه آبرسانی، آب شرب شهرستان اهواز ، شهرها و روستاهای پایین‌ دست کرخه که از این رودخانه بهره می‌گرفتند به این خط متصل شده و از آب شرب پایدار و باکیفیت برخوردار خواهند شد. پروژه آبرسانی غدیر، پروژه میان‌مدتی است که در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم برای تامین کمی و کیفی آب شرب مردم خوزستان اجرا شده است.

مجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی در آیین افتتاح پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور استان البرزگفت: امروز هیچ چاره ای در بخش کشاورزی نداریم مگر اینکه تحول صورت گیرد که این تحول در مسیر علم وفناوری مبتنی بر شرکت های دانش بنیان عملی می شود.

تعداد شرکت های دانش بنیان  کشور اکنون حدود  ۶ هزار و ۷۰۰ شرکت است که از این تعداد بیش از ۳۰۰ شرکت به بخش کشاورزی مربوط می شود و بایستی به یک هزار و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان بخش کشاورزی برسد.

علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از یک شرکت تولیدی کود و سموم کشاورزی در شهرک صعنتی مامونیه مرکز شهرستان زرندیه گفت: دولت در راستای مصوبات قرارگاه امنیت غذایی و تامین نقدینگی، ۲۰۰ هزار میلیارد ریال با هدف پیشگیری از وارد شدن آسیب به تولیدات بخش کشاورزی و تقویت صنایع غذایی اختصاص داد.

وی افزود: تقویت تولیدات و زیرساخت‌های بخش کشاورزی از اولویت‌های دولت و وزارت جهاد کشاورزی است.

دکتر علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین بهره برداری از نخستین پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی مستقر در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) وزارت جهاد کشاورزی در البرز،گفت: اکنون حدود سه میلیون و ۱۳۰ هزار بیکار باسواد در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود یک میلیون و ۳۹۰ هزار نفر آنان دانش آموخته دانشگاهی هستند. وی با اشاره به اجرای طرح دستیار فناوری، افزود: مشکل کشور این است که فارغ التحصیلان ما نمی توانند وارد بازار کار شوند.

سپهبد حامد عبدالله ابراهیم فرمانده مرزبانی عراق در هشتمین نشست مرزی فرماندهان مرزبانی ایران و عراق گفت: هرگونه خطر و ناامنی در مرزهای ایران را جزو خطرات و تهدیدات کشور خود دانسته و حس برادرانه بین مرزبانان و مسوولان ۲ کشور و ارتباط های مناسب در رفع بسیاری از مسائل بین ۲ کشور موثر بوده است. ارتباطات تنگانگ فرهنگی و اجتماعی بین ۲ کشور حاکم است و در واقع برگزاری این‌گونه نشست ها به طور قطع مثمرثمر بوده و بیان مسائل منجر به رفع مشکلات موجود می شود.

عبدالله سهرابی دستیار وزیر امور خارجه کشورمان  در نشستی با استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سیاست خارجی متوازن و دیپلماسی فعال، پویا و هوشمند در دستور کار وزارت امور خارجه است، با بیان اینکه نوع نگاه دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور به حوزه روابط بین‌الملل، بستر مناسبی را برای نقش‌آفرینی فعال استان‌های مرزی در این حوزه فراهم کرده است، گفت: اولویت ما در وزارت امور خارجه، استفاده از ظرفیت‌های مغفول این استان‌هاست. 

وی افزود: یکی از راه‌های توسعه همکاری با کشورهای همسایه، فعال‌تر شدن دفاتر استانی است و دفتر نمایندگی آذربایجان شرقی یکی از مهم‌ترین دفاتر ما به شمار می‌رود.

دکتر احمدرضا لاهیجان‌زاده مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم گرامیداشت روز محیطبان گفت: برای نجات خلیج گرگان لازم است که همه پروژه‌های مربوط به احیا در کل حوضه آبخیز اجرا شود و نباید فقط به لایروبی کانال بسنده کنیم.

وی اظهار کرد: احیای خلیج گرگان و نجات تالاب میانکاله به مجموعه‌ای از اقدامات نیاز دارد که همه باید توسط دستگاه‌های مرتبط انجام شوند. یعنی باید علاوه بر لایروبی، همزمان تصفیه‌خانه‌های فاضلاب هم احداث شود تا پساب وارد این زیستگاه نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha