۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۴۶
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84788094
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳ طرح کشاورزی در اشنویه به بهره برداری رسید

۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۴۶
کد خبر: 84788094
۳ طرح کشاورزی در اشنویه به بهره برداری رسید

مهاباد - ایرنا - همزمان با آغاز هفته جهاد کشاورزی با حضور جمعی از مسوولان شهرستان مرزی اشنویه، بهره برداری از سه طرح کشاورزی با ۹ میلیارد ریال هزینه آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی اشنویه روز سه شنبه در آیین افتتاح این طرح ها اظهار کرد: این سه طرح کشاورزی در حوزه های آبیاری تحت فشار و احداث کانال های بتنی انتقال آب با هدف جلوگیری از مصرف بی رویه و اصلاح مصرف در حوزه کشاورزی احداث شده است.

مراد رسول انصاری ادامه داد: آبیاری تحت فشار قطره ای روستای «نلیوان» به مساحت حدود چهار هکتار از محل هزینه شخصی و دولتی، بهسازی کانال آبرسانی روستای «آغبلاغ» به طول ۳۴۸ متر و کانال بتنی روستای «حسن نوران» از جمله این طرح ها بودند که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی گفت: به همین مناسبت انجمن سردخانه داران اشنویه نیز فعالیت خود را رسما در این شهرستان آغاز کرد.

۳ طرح کشاورزی در اشنویه به بهره برداری رسید

انصاری بیان کرد: گشت مشترک قرارگاه امنیت غذایی با سایر ادارات، عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با امام جمعه، همایش هفته جهادکشاورزی و تجلیل از نمونه های برتر این عرصه، برگزاری کلاس های آموزشی و برگزاری میز خدمت از دیگر برنامه های این اداره در هفته جهاد کشاورزی است.

به گزارش ایرنا، ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ سالروز تأسیس جهاد سازندگی به فرمان امام (ره) است و به همین مناسبت همه ساله از ۲۱ تا ۲۷ خرداد «هفته جهاد کشاورزی» نامگذاری شده که شعار امسال این هفته «کشاورزی دانش بنیان، تولید ملی، امنیت غذایی» تعیین شده است.

به گزارش ایرنا، اشنویه دارای ۳۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که از این مقدار حدود ۱۷ هزار هکتار زیرکشت محصولات زراعی است؛ مهمترین محصولات زراعی این شهرستان گندم، چغندرقند و نخود است.

اشنویه در جنوب آذربایجان غربی و ۴۵ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha