کتاب‌های درسی نهضت سوادآموزی در مسیر تحقق ساحت‌های سند تحول بنیادین

تهران - ایرنا - سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی گفت: موارد مربوط به ۶ ساحت سند تحول بنیادین در کتاب‌های درسی نهضت گنجانده شده است.

علیرضا عبدی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره برنامه‌های تحولی براساس سند تحول بنیادین در سازمان نهضت سوادآموزی اظهارکرد: ذات نهضت سوادآموزی با اسناد بالادستی به‌ویژه سند تحول بنیادین هماهنگی کامل دارد، در مقدمه سند تحول هم بحث و حل معضل بی‌سوادی در مقدمه سند دیده شده است.

وی افزود: برخی از ابعاد سند تحول از جنس مدرسه‌ای و دانش‌آموزی است که طبیعتا برای سوادآموزان قابل اجرا نیست و جنس مدرسه با کار نهضت تفاوت‌های روشی و ساختاری دارد اما سازمان نهضت سوادآموزی در مسیر سند تحول قرار دارد.

سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی خاطرنشان کرد: نهضت سوادآموزی به طور طبیعی اولین گام سند تحولی یعنی سوادآموزی را پوشش می دهد.

تعریف جدید از سواد بازگو شود

عبدی همچنین درباره برنامه‌های تحولی این سازمان یادآورشد: قرار است که شورای عالی سواد و شورای عالی پشتیبانی در استان‌ها احیا شود و حلقه میانی و جریان‌های مردمی پای کار نهضتی شدن بی‌سوادان آورده شود.

وی با بیان اینکه باید بر تعریف جدید از سواد تمرکز کنیم، عنوان کرد: تعاریف جدید سواد باید بازگو شود و فضایی ایجاد شود که بزرگسالان در حوزه سواد مطالب جدید بیاموزند.

ارتقا مراکز یادگیری محلی

سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی همچنین درباره فعالیت مراکز یادگیری محلی ادامه داد: سوادآموزان در مراکز یادگیری محلی با توجه به اقتضائات مراکز در مناطق مختلف کشور به دانش آموزان مهارت می‌آموزند.

عبدی افزود: درصدد هستیم که این مراکز محلی یادگیری ارتقا یابند و به این واسطه به سمت مراکز یادگیری مسئله محور پیش رویم تا این مراکز مهارت‌های لازم اعضا را یاد دهند.

وی با بیان اینکه ۴۹۰ مرکز محلی یادگیری برای سوادآموزان ایجاد شده است، گفت: این مراکز در سطوح محلی، منطقه‌ای، استانی و کشوری بر موضوعات متمرکز می‌شوند و این موضوعات را به عنوان مهارت پایه اولیه آموزش می‌دهند.

سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی اظهارکرد: در راهکار ۸-۸ سند تحول هم بحث سوادآموزی و حل معضل بی‌سوادی حل شده و ۶ ساحت‌ سند تحول هم در کتاب‌های درسی نهضت گنجانده شده است.

به گزارش ایرنا، سند تحول بنیادین به عنوان نقشه‌ راه آموزش و پرورش ۶ ساحت تربیتی را اعتقادی، عبادی و اخلاقی، تربیت اقتصادی و حرفه‌ای، تربیت علمی و فناوری، تربیت اجتماعی و سیاسی، تربیت زیستی و بدنی و تربیت زیبایی‌شناختی و هنری را برای پرورش دانش‌آموزان و رسیدن به کمال مطلوب تعیین کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha