۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۳۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84788369
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان اولویت‌بندی شود

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان و خانواده‌ در استان اولویت‌بندی و مبنای برنامه‌ریزی برای این قشر باشد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز سه شنبه در دیدار با بسیج جامعه زنان با موضوع خانواده با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان و خانواده‌ در استان اولویت‌بندی شود، اظهار داشت: ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر در کردستان جامعه زنان را تشکیل داده و باید مهمترین آسیب‌ پیش‌روی آنان را شناسایی و احصا شود چرا که همین آسیب‌های عامل زمین گیر شدن تمام جامعه هم به شمار می رود.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان بازدهی و تاثیر برنامه ها را مهمتر از آمار و برنامه دانست و از بسیج جامعه زنان خواست تا به عنوان یک مشاور برای دفتر نماینده ولی فقیه در امور خانواده و زنان باشد.

حجت الاسلام پورذهبی با بیان اینکه مساله حجاب و عفاف از مسائل مهم است، تاکید کرد: در کنار ترویج فرهنگ رعایت حجاب، باید تمرکز اصلی روی عفاف  باشد چرا که اگر چه بدحجابی مشکلاتی ایجاد کرده اما مساله عفاف آسیب‌زاتر است.

وی با بیان اینکه راهکارهای ایجاد اشتغال ویژه زنان ارائه شود، افزود: بسیاری از بانوان در کنار آقایان با برخورداری از تسهیلات کم‌بهره، برای خود شغلی ایجاد کرده اند .

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با تاکید بر اینکه باید حقوق زنان شاغل در کارگاه‌های تولیدی و حوزه‌های مختلف به صورت کامل پرداخت شود،  اضافه کرد: آسیب‌های این حوزه اولویت‌بندی و متناسب با آن راهکار ارائه شود چر اکه در بازدیدهای میدانی دیده شده که کارفرمایان، زنان را با کمترین حقوق به کار گرفته اند.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم بررسی مشکلات حوزه زنان به صورت میدانی و از نقاط حاشیه‌نشین تاکید کرد و پیگیری مطالبات را نیازمند روحیه بسیجی‌ برشمرد و گفت: تنها با ارائه گزارش نمی توان تاثیرگذار بود و باید در عرصه عمل آسیب‌های این حوزه را پیگیری و برطرف کنیم.

مسوول بسیج جامعه زنان کردستان نسط در این نشست با بیان اینکه 790 هزار نفر از جمعیت یک میلون و 603 هزار نفری استان را زنان تشکیل می دهند گفت: یک چهارم جمعیت استان  در روستاها هستند.

بتول سرکانی افزود: مساله زنان به فرموده رهبر معظم انقلاب از مهمترین مسائل جامعه است و در همین زمینه هیات اندیشه ورزی به منظور بررسی آسیبهای این قشر تشکیل شده است.

وی افزود: مهمترین آسیبهایی که زنان کردستانی را تهدید می کند احصا شده که برنامه هایی در هیات اندیشه ورز برای آن در نظر گرفته شده است.

مسوول بسیج جامعه زنان کردستان تاکید کرد:  در کنار همه مشکلات، فرصتهای ممتاز استان شناسایی شده است تا از توانمندی زنان در این عرصه هم استفاده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha