۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۱
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84788440
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

زائران خراسان جنوبی با چهار پرواز به حج می‌روند

۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۱
کد خبر: 84788440
زائران خراسان جنوبی با چهار پرواز به حج می‌روند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: برای اعزام زائران این استان به سرزمین وحی، چهار پرواز برنامه‌ریزی شده است که تمامی این پروازها با هواپیماهای ایرباس هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) انجام خواهد شد.

عظیم طهماسبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از گذشت ۲ سال از اپیدمی کرونا و برگزار نشدن مناسک حج، امسال هزار و ۲۴ نفر از استان خراسان جنوبی از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند به جده اعزام می‌شوند.

وی گفت: فرودگاه بیرجند از سال ۱۳۹۶ به عنوان ایستگاه پروازی حج تمتع انتخاب و تا سال ۹۸ پروازهای حج از فرودگاه انجام شد، امسال نیز به عنوان چهارمین سال ششم و هفتم تیر ماه میزبان زائران خواهد بود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه پروازهای رفت حج تمتع دوشنبه ششم تیر آغاز می‌شود افزود: اولین پرواز دوشنبه ساعت ۰۸:۴۵، دومین پرواز ساعت ۱۸:۳۰، سومین پرواز سه‌شنبه ساعت ۰۶:۲۵ و چهارمین پرواز ساعت ۱۸:۰۰ بیرجند را به مقصد جده ترک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه زائران اعزامی از فرودگاه بیرجند مدینه بعد هستند عنوان کرد: مانند سنوات گذشته به دلیل ازدحام و ترافیک در فرودگاه امسال نیز مراسم بدرقه در مکان‌های تعیین شده توسط سازمان حج و زیارت برگزار خواهد شد و امکان حضور بدرقه‌کنندگان در فرودگاه نیست.

طهماسبی گفت: فرودگاه بیرجند در این ۲ روز به‌صورت ۲۴ ساعت فعالیت می‌کند و امیدواریم همچون سال‌های گذشته رضایت زائران را کسب کنیم.

مجموع زائران و عوامل اعزامی از استان خراسان جنوبی در سال جاری هزار و ۲۰۰ نفر هستند که یک کاروان از فرودگاه مشهد و مابقی کاروان‌ها پنجم و ششم تیر ماه از فرودگاه شهید کاوه بیرجند عازم سرزمین وحی می‌شوند.

پیش‌بینی شده مدت سفر زائران امسال ۲۷ تا ۳۰ روز باشد.

مسافران و زائران می‌توانند قبل از سفر با اطلاعات پرواز فرودگاه بیرجند به شماره ۱۹۹ برای کسب آخرین وضعیت پروازها تماس بگیرند.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha