۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۲۶
کد خبرنگار: 961
کد خبر: 84788443
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز به کار نهمین هفته فیلم و عکس سینمای جوانان در اردبیل

اردبیل-ایرنا- نهمین هفته فیلم و عکس سینمای جوانان استان و هشتمین جشنواره استانی فیلم مهر با برگزاری آئینی در قطعه مفاخر بهشت زهرای اردبیل و با ادای احترام به شهدا و هنرمندان سفر کرده ، آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل و جمعی از هنرمندان حوزه سینما و عکاسی استان اردبیل برگزار شد عبد الله بحرالعلومی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این ۲ رویداد مهم فرهنگی و هنری در استان گفت: هفته فیلم و عکس بعد از ۶ سال تعویق و جشنواره استانی فیلم مهر بعد از پنج سال تعویق و پس از به پایان رسیدن محدودیت‌های کرونایی بصورت حضوری برگزار می‌شود و این اتفاق فرخنده ای است که سینماگران و عکاسان استان بعد از سال‌ها دور هم جمع شده و به تبادل تجربیات بپردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: این جشنواره که در۲ بخش مسابقه فیلم کوتاه و عکس حرفه ای و موبایلی ( نگاه مردمی به آسیب‌های اجتماعی) برگزار می‌شود ، فرصت مناسبی برای هنرمندان فیلم و عکس استان است و امیدوارم فعالین فیلم و عکس نهایت استفاده را از این فرصت‌ها داشته باشند.

وی اظهار کرد : استان اردبیل در عرصه فیلم و عکس از ظرفیت بالایی برخوردار است و شخصیت‌ها و پیشکسوتان شناخته شده‌ای در سطح ملی و فراملی وجود دارد که با پشتیبانی آنها شاهد شکوفایی استعدادهای جوان و درخشانی در عرصه فیلم و عکس استان اردبیل خواهیم بود.

بحرالعلومی بیان کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره‌ها در ۲۶ خرداد ماه با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور، مهدی آذرپندار مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران و دیگر مسئولین استانی برگزار خواهد شد.

میردولت موسوی مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل ضمن قدردانی از حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ، مهم ترین هدف هفته‌های فیلم و عکس را ایجاد همدلی بین فیلمسازان و عکاسان و تمام فعالین حوزه سینما بیان کرد و گفت: برگزاری هفته‌های فیلم و عکس فرصتی است تا آثار تمام هنرمندان در اکران عمومی دیده شود.

وی با اشاره به مصادف شدن برگزاری هفته فیلم و عکس و جشنواره استانی فیلم مهر افزود: این اتفاق سبب پر بارتر شدن این رویداد هنری و حضور آثاری از هنرمندان شهرستان‌های مختلف استان از جمله پارس آباد مغان، مشگین شهر، گرمی و خلخال در بخش فیلم و عکس شده است.  

این برنامه تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت و بازدید از نمایشگاه عکس و اکران فیلم های کوتاه هر روز از ساعت ۱۵ آغاز خواهد شد .

حضور در سالن نمایش فیلم و نمایشگاه عکس برای عموم علاقمندان آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha