۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۴۸
کد خبرنگار: 1820
کد خبر: 84788564
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرداخت ۱۰۰ درصدی هزینه درمان بیماران صعب‌العلاج در کرمان و یزد کلید می‌خورد

کرمان -ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: تا یک ماه آینده صندوقی راه‌اندازی می شود که کرمان و یزد پایلوت (نمونه) کشوری هستند تا بر اساس آن بتوانیم هزینه های درمانی بیماران صعب العلاج را تا صد درصد پوشش دهیم.

به گزارش ایرنا، محمد جعفری روز سه شنبه در جلسه ای با حضور سرپرست فرمانداری شهربابک افزود: بیش از ۷۰ درصد پوشش دارویی افرادی که در هر صندوقی از صندوق های بیمه سلامت بیمه باشند با بیماری های خاص، صعب العلاج، مزمن، دیابت و غیره با بیمه سلامت است.

وی جمعیت زیرپوشش بیمه سلامت را در استان کرمان یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر اعلام و بیان کرد که از این تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بیمه شده رایگان، روستاییان، عشایر و افراد فاقد تمکن مالی را شامل می شوند.

جعفری با بیان اینکه برای کل این جمعیت پزشک خانواده داریم و برای این مسیر هم باید پرداخت داشته باشیم افزود: تقریبا از حدود ۹۰ میلیارد تومان، ماهانه تقریبا ۱۸ میلیارد تومان گردش مالی فقط برای این بخش داریم.

وی بیان داشت: در سال ۱۴۰۱ ماهانه ۹۰ میلیارد تومان هزینه های درمانی ما در استان است که از نظر روال پرداخت ها تا فروردین ۱۴۰۱ را تسویه کرده ایم و به هیچ موسسه ای بدهکار نیستیم.

پرداخت ۱۰۰ درصدی هزینه درمان بیماران سخت‌درمان در کرمان و یزد کلید می‌خورد

توجه ویژه دولت و بیمه رایگان ۵.۷ میلیون

جعفری با اشاره به اینکه دولت توجه خوبی به حوزه درمان مردم دارد، تصریح کرد: اولین گام جراحی اقتصادی اخیر، رایگان شدن بیمه پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سراسر کشور بود که به صورت اتوماتیک بر اساس کدهای ملی که از دهک های جامعه داشتند در بانک دهک بندی وزارت رفاه بیمه رایگان شدند و این نشانگر توجه دولت مردان به مقوله درمان و سلامت است.

وی همچنین به آمار بیمه شدگان سلامت در شهرستان شهربابک نیز اشاره و گفت که از حدود ۱۰۳ هزار نفر جمعیت شهرستان حدود ۳۰ هزار نفر بیمه سلامت هستند.

شهربابک در ۲۴۰ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha