۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۴۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84789050
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار ملایر از ارائه آمارهای متناقض و غیرواقعی اشتغال انتقاد کرد

همدان- ایرنا- فرماندار ویژه ملایر با انتقاد از ارائه آمارهای غیرواقعی مرتبط با اشتغال، تاکید کرد: آمارهای غیرواقعی و متناقضی که در حوزه اشتغال ارائه شده به اعتماد و رضایت مردم آسیب زده است و این تناقض‌ها باید حل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سلمان اسماعیلی» روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان ملایر اظهار داشت: آمار اشتغال این شهرستان باید به صورت واقعی ارائه شود.

وی افزود: در هر پست و مقامی که هستیم، دولت و نظام برای ما هزینه کرده است و بر این اساس برای ایجاد اشتغال مسئولیت داریم.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: همه مدیران از گذشته تا به امروز زحمات زیادی برای ایجاد اشتغال کشیده‌اند، اما در اکثر ماموریت‌ها، ایجاد اشتغال به انحراف کشیده شده که این روند به اعتماد مردم آسیب زده است.

به گفته وی عمده‌ترین درخواست‌ها و گلایه‌مندی مردم در میزهای خدمت، ملاقات‌های مردمی، حضور در روستاها، مساجد و بازدیدها، اشتغال است.

اسماعیلی ادامه داد: روی کاغذ آمار اشتغال این شهرستان خوب است و تسهیلات خوبی اعطا شده، اما مردم اثر آن را نمی‌بینند.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: هر دستگاهی در حوزه کاری خود اتاق فکری با موضوع اشتغال تشکیل دهد و آسیب‌های این حوزه شناسایی و راهکارهای اجرایی و توانمندی‌های هر دستگاه مشخص شود.

معاون استاندار همدان طراحی چند طرح توجیهی با دعوت از سرمایه‌گذاران بزرگ به منظور ایجاد اشتغال پایدار را وظیفه مهم مدیران دانست و گفت: مدیران برای ایجاد اشتغال باید ابتکار عمل و ایده‌های نو و خلاقانه ارائه دهند.

اسماعیلی یادآور شد: نیاز اشتغال ما در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و بخش‌هایی همچون مبلمان منبت و خیاطی، ایجاد یک هلدینگ بزرگ مارکتینگ، تجاری‌سازی، برندینگ، بسته‌بندی، فروش و صادرات است که زمینه هایی مهیا برای ایجاد اشتغال به شمار می‌رود.

وی همچنین ارائه طرح توجیهی در حوزه اشتغال را بخشی از سیاست‌گذاری مدیران دانست و افزود: در این زمینه مدیران خودشان هدایت‌کننده باشند و در صورت لزوم از مشاوران و بخش خصوصی کمک بگیرند.

فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: با پشت میزنشینی مشکل اشتغال این شهرستان حل نمی‌شود و مدیران باید با هم‌افزایی با دیگر دستگاه‌های اجرایی نسبت به ایجاد اشتغال اهتمام داشته باشند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی با وجود ظرفیت‌های بالا در زمینه تولید و اشتغال، چشم‌انداز روشنی در حوزه اشتغال نداریم و باید با توجه به قرار گرفتن در منطقه بحران کمبود آب، به سمت اجرای آبیاری نوین و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای برویم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای این شهرستان در حوزه اشتغال، گفت: باید به سمت واقعی‌سازی اشتغال برویم، حتی می‌توانیم بیشتر از تعهدمان اشتغال ایجاد کنیم و مردم اثر آن را ببینند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha